lördag, juli 21, 2007

Äntligen SEMESTER!!

*gör vågen* Äntligen är det semester! Har varit enormt sliten nu, och längtat efter ledighet att få göra vad man vill.... Eller nåja, med barn i huset har man fortfarande plockfaktorn och laga-mat-faktorn att ta hänsyn till, men jag kan städa när jag vill! Dammsugaren är USEL, jag måste verkligen köpa en ny! Den suger inte upp kattsanden, och det känns som grus under fötterna trots att det är nydammsuget och torkat.. Suck.. En utgift jag INTE hade lust att få nu! Det räcker så bra med utgifter ändå... Nåja, såg att de sålde billliga dammsugare på Netto, får väl köpa en sån så länge... ALLT är bättre än den jag har.. Alternativet sopskyffel är också lockande och då förstår ni vilken usel dammsugare jag har!

Igår var barnen på bröllopsmiddag, deras pappa o pappas sambo gifte sig, och barnen åt god mat i massor o umgicks med släktingarna på fädernet. Jag o Stefan tog Wilmisen med oss o handlade lite kattsand och matvaror, plus en lov runt korvmojjen... Korvkioskmat är bra för alla utom Svea, men va fan... Till hösten ska jag ju försöka ta tag i det med träning o sånt livsfarligt, som vid blotta tanken på det får mig att ha en nära-döden upplevelse.. Brrr.. Jag och kollektiv träning är egentligen ingen bra idé, men man får väl offra sig för att slippa den eländiga värken i rygg o nacke och för att bli smäcker som en vinthund.. Eller nåja... Jag nöjer mig väl med att Svea minskar i omfång så att jag inte ser konstant gravid ut... ;o)

Kattungarna är sjövilda, och vi märker en viss parbildning.. Delfinia & Demonius är Drakar, hur aktiva o energiska som helst och hur roliga som helst. Delfinia har klara likheter med Dompan i sitt lekande, det handlar om blodigt allvar och hon gör små undanmanövrar i form av attacker mot våra ben när man leker med vippan. Hon ÄLSKAR Cyklopias vippa i giraffmönstrat tyg med lila fjäder, den är största favvisen av dem alla. Måste investera i några fler sådana som jag kan skicka med de små när de flyttar.. Delfinia är en riktig goding, jag gillar henne mer o mer för var dag som går och det kommer att bli ENORMT svårt när hon flyttar.. Så fort jag kommer ut i köket så klänger hon o klättrar på mig o gosar o busar! HÄRLIG katt!
Demonius börjar arta sig väl, jag tycker han utvecklas åt rätt riktning för varje dag som går och det ska bli kul att följa honom. Han har potential att bli riktigt stilig som vuxen också. Han är nästan lika busig som Delfinia, men mer en gentleman. Han är dock betydligt mer energisk o håller längre än Delfinia i lek, hon slocknar efter en stund, men Demonius bara leker o leker o leker.. Påminner starkt om en Duracell-kanin... ADHD-dragen förnekar sig inte... ;o)

En som gillar de små är faktiskt Bruce... Han är ju delvis separerad från våra damer o andra katter nu ett tag, för hormonerna har flödat och ylen har avlöst varandra.. Jag vill inte sätta Candy på piller eftersom hon ger di fortfarande och dessutom löper hon inte, men samtidigt vågar jag inte lämna Bruce Hagaman ensam med tjejerna... Så när vi inte är hemma så får han bo på enkelrum.. Funkar faktiskt bra, han är ju en synnerligen snäll o sympatisk herre vår Bruce Viggesson. Han tvättar gärna de små och gosar med dem, en utmärkt bror till de små! Dessvärre har han inte växt ifrån sin extremt dåliga fotonärvaro, som ni kan se på bilden.. ;o) Tror att Marie tog 30 bilder på Bruce och ingen med öppna ögon.. fniss.. Stackars ful-Bruce.. ;o)
Salamander är otroligt lovande. Jag älskar hans kvaliteter och jag hoppas innerligt att hans nya ägare kan tänka sig att ställa honom några gånger, för han har egenskaper som jag bara älskar.. En mycket stilig ung man! Han är lite fegare än de andra, lite försiktig, men absolut inte på ett negativt sätt. Han håller mycket ihop med brorsan Gandalf, de två ligger ofta o sussar ihop och leker på samma nivå, de två yrvädren Delfinia o Demonius är nog såna vi får plocka ner från gardinstängerna såsmåningom, men inte Gandalf o Salamander, de är så lagom! Visst busar de o hittar på, men inte så hysteriskt som de andra två, lite mer på Kalle Bakom-vis..

Gandalf är forfarande lill-Bruce o lill-Ragge, han påminner så starkt om de två under uppväxten att jag nästan kan förutsäga hur han ska reagera på olika saker.. Kul samtidigt som det nästan är kusligt... Gandalf är rund o god o vääääääldigt Kalle Bakom... ;o) Men han är så mysig att man bara älskar honom! Älskar också "Kattis-vippan" från Cyklopia... Den är favorit!

Nu ska jag gå ner o dricka kaffe, sovmorgonen idag satte Wilma p för, hon vaknade kl.7.. ;o) Men tänk så härligt det är att stiga upp när man slipper åka o jobba!!
Ha det gott allesammans!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Salamander är jätte vacker men ojojoj så fint Demonius har utvecklats. Han är super läcker!!
/Kattis

Anonym sa...

Demonius har mer och mer blivit min favvo. Så till den milda grad att jag inte törs titta närmare på honom innan han flyttat. Han kan ju fastna :-) Vi ska inte ha en katt till just nu.
Kram Anna Kattfarmare

Anonym sa...

åh vad härligt det låter att ha semester ,jag har 2 dgr kvar sen ska jag njuta av att va'ledig ,hoppas bara att vädret blir bättre
din kattungar är ljuvliga ,jag har verkligen skaffat mig en Maximus nr 2 ialla bemärkelser fast lite till och nu menar jag tempramentet
ha det så skönt imorgon på din första semesterdag
kram Annette