måndag, juli 02, 2007

Måndag - har jag landat?


Idag har den stora tröttheten infunnit sig... Helt slut i kropp och själ men ändå nöjd efter en lyckad utställningshelg! Fyra avkommor på plats och tre klassvinnare o två nom, det kan man ju inte gnälla över, eller hur? Konkurrensen var det ju heller inget fel på, så jag är mer än nöjd med helgens resultat!!! Jag är också ganska nöjd med mina arbetsområden på utställningen, främst assistenterna. Jag hade två assistenter kort på torsdagen, men supergoa Angelike från S*Glömstaskogens kom som en räddande ängel och på lördagsmorgonen kom ytteligare en assistent som en annan räddning och med "Siames-Anna" (S*Mockfjärdingens) enorma hjälp så lyckades vi ro det iland med helt ok resultat på lördagen! Att sen Yan Roca-Folch stod o strök våra assistentskjortor i domarrummet är en helt annan historia.. *fniss* Han fick goda råd om hur han skulle stryka av Luigi Comorio, och jag måste säga att det är två härliga snubbar som gett mig många glada skratt och bidragit till den goda stämningen med råge i helgen! Veterinärincheckningen på lördagen var under all kritik, veterinären kom sent pga en krampande katt och dessutom spöregnade det ute på de stackars utställarna, så helt klart är att vi nästa år behöver två veterinärer på lördagen!

Dagen flöt på och trots att en domare körde vilse så kunde vi ändå avsluta i hyfsat god tid på lördagen, men med vår kattklubbs mått mätt så var det ändå ganska sent.. Tror dock att med två veterinärer på lördagen nästa år så ska det gå att komma igång fortare.. Efter utställningen på lördagen var det domarmiddag, jättetrevligt! Dock finns det inget som går upp mot förra årets middag med Lee Selassa i högform och en i vanlig ordning underbar Albert Kurkowski, men Yan & Luigi & Kristina hade god form de också! Yan är f ö en av mina nya domarfavvisar! VILKEN personlighet! Helt fantastisk! Hem efter middagen o i säng för att dagen efter ha en betydligt coolare morgon med bra ström i veterinärincheckningen och färre katter.. Skönt! Kanonproffsiga assistenter även denna dag och mitt jobb var enkelt! Härligt!

Allt som allt en kanonhelg, både resultatmässigt och i viss mån jobbmässigt.. Å idag har jag således varit HELT slut som människa! Har varit med mamma en sväng på IKEA, där jag fick nya glas och blommor o lite annat smått o gott, tack mamsen! Maja följde med morsan hem, så nu är det bara tre ungar hemma.. De två äldsta åkte med sin pappa till Göteborg i söndags för att går på konsert; Billy Talent, My Chemical Romance mfl och var LYRISKA över det, så det var ju helt fantastiskt, tack pappa Jonas för det!

Kattbebisarna är bedårande nu!! Så sociala och duktiga och vackra! Helt ljuvliga! Delfinia är min superbedårande underbara tjeja, och de andra tre är inte långt efter, men hennes charm är helt otrolig!! Vilken donna! Av de fyra så håller jag alla fyra rätt högt, de är helt fantastiska i stomme och ser lovande ut alla fyra men på totalt skiljda sätt.. Demonius är en Drake, Gandalf en lill-Bruce, Delfinia kan jag inte sia om för hjärtat säger att hon är perfekt (!) och Salamander är såååå stilig! Vilken kull pappa Blomman har gett vår Candy! Superhärlig! Alla har kanontemperament, men Demonius o Delfinia är de mest nyfikna och vakna, Gandalf är en typisk "Kalle Bakom" a la Bruce och Salamander brås nog mest på anfadern Buster Lunkentuss! Eftertänksam, iakttagande men med intelligens! Härlig kull, den tackar vi för, Anna, Arne & Vale!

Nu är jag grymt trött, men nöjd med att Kalmar FF vunnit sin match i kväll med 2-0! Mannen lär vara lyrisk när han kommer hem.. ;o)

Ha en trevlig kväll allesammans! Å så ska jag inte glömma att skicka Häxans solbrillor i morgon, det lovar jag!

Natti natti!

Inga kommentarer: