tisdag, juli 03, 2007

Förbannad och irriterad på alla världspoliser...

Idag är jag sur. Riktigt sur och det började redan i söndags kväll när vi åkte hem efter att ha städat utställningslokalen, men har idag nått sin kulmen... Jag är rent ut sagt riktigt jävla förbannad! Vi var klara i relativt god tid med att plocka ihop o städa efter utställningen och åkte hem med assistentrockar för tvätt, överbliven glass som skulle återlämnas mm.. Möttes av en av grannarna som berättade att en annan granne tjafsat o snackat skit om oss.. Suck.. Anledningen var att det låg kattsand på marken vid ingången till vår gård och GIVETVIS var det familjen Beirut som var skyldiga, vilka annars??? Att det sedan bor flera stycken andra på samma gård med innekatter har han nog missat... Denna granne är i mina ögon lite av en världspolis och verkar tro att området är hans privata egendom och att han är kung över gårdarna, lyllos honom... ;o) Den utspillda kattsanden sopade han bort samtidigt som han orerade vitt o brett om oss och gladeligen informerade resten av grannarna om hur för jävligt det var med oss som minsann bara slänger kattsand hur som helst utan att bry oss... Hallå liksom.... Vi har bott här i tre år och om det ligger kattsand på ingången till vår gård så kan man väl snällt o trevligt knacka på och fråga om det är vi som har spillt kattsand, för det är ju knappast så att vi går ut på gården och tömmer katternas lådor.. Nu tror jag i o för sig att det kan ha varit så att en gnutta sand trillat ur våra skånska gästers vagn (o jag fick detta bekräftat också... Det hade tappats lite oanvänd sand.) men detta förklarar inte att grannen i fråga hävdar att det var just vi, dvs Stefan och jag, för vi hade minsann blivit iakttagna under detta våldsamma brott mot ...? Ja mot vad? Allmän nedskräpning? Hallå liksom, det var ju inte ens vi!! För ett par veckor sedan satt jag på baksidan och drack kaffe, när en ung familj kom gåendes med fikakasse på cykelvägen. Olyckligtvis tappade de sin termos, som gick sönder och spred glassplitter över halva cykelvägen. Jag gick fram med sopborste och skyffel och hjälpte dem sopa upp splittret. Självklart. Men kattsand slänger jag vid ingången till gården.. SUCK!!! Visst, jag förstår, en vagel i ögat är väl vi, med fyra barn och fem katter, herreminje! Och katterna är ju dessutom innekatter! Herregud så oansvariga o olidliga vi är, helt fruktansvärda som människor! Att sedan de andra grannarna har katter som springer ute o pissar där de kommer åt, det är helt ok.. Men att vi har gäster som råkar tappa en gnutta kattsand gör oss till obotliga bovar... Jaja, jag får väl gå bort o prata med eländet nån dag, fast just nu kan jag inte, för då gör jag mig väl totalt olycklig.. Undras just bara vem som hade iakttagit Stefan och mig när vi gick ut o enligt dem slängde kattsanden på marken..? Och undrar just hur det går för den grannen som väckte mig klockan halv fem på söndagsmorgonen genom att sätta upp staket på sin nybyggda uteplats? Jag skulle visserligen upp, men ändå... Nåja, nu är jag inte någon person som skulle gå runt o snacka skit till alla andra grannar om det, tvärtom så bryr jag mig egentligen inte om vem som gör vad, för jag har nog med mitt eget och försöker sköta mitt.. Tänk om världen bestod av lite vänlighet och förstående attityder istället för människor som hela tiden måste racka ner på andra och kasta skit.. Då skulle det vara en betydligt trevligare plats att leva på..

Annars intet nytt på fronten, slit o släp på jobbet och likaså hemma i form av jätteberget tvätt och disk. Maja rymde ner till mormor för att få mysa och de andra tre huliganerna har lagat middag ikväll till sina trötta vårdnadshavare.. Wokade grönsaker med nudlar och bacon stod på menyn, och det var gott. Nu blir det en stunds surfande innan sängen kallar.. Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar p� mig skulden, hade jag INTE tagir kattl�dan fr�n Carro hade det INTE h�nt...ge gubben mitt telefonnr. s� kan han ju sl� en signal!!!!!!!/Kram

Anonym sa...

Jag ringer Bajsmannen så kan han komma och bajsa på stroppens nya uteplats...;)

/Binnike Bengt