torsdag, juli 26, 2007

Mest bilder - packar o härjar inför Stockholmsresan...


Idag är det packning som hägrar... Städning och packning inför helgens tripp till Stockholm... Bruce grejor är nästan packade, var tvungen att skura transportburen en extra gång eftersom senast den användes var det Dompan som åkte.. Dvs både bajs o spyor, och även om jag torkade ur den då så ville jag skura lite extra så den känns fräsch för Hagamannen Bruce.. Han gör sina försök med damerna härhemma, allra helst Blossa o mamma Candy är utsatta för hans idoga flirter.. Den mannen alltså. Men han är snäll, han tvättar dem och när han försöker sätta på får han en snyting och går moloken därifrån under vissa små protestrop..

Passade på att gå en sväng i lägenheten o fota de små eftersom de nya bilderna dröjer till mitten av nästa vecka.. Helgerna framöver är fullspäckade, så nya uppdateringsdagarna blir onsdagar. Gandalf Gladiolus ligger gärna i klöspelaren från Macca, det är hans favvisställe..

Loppan häckar på strykbrädan, i full päls och hon är en riktig skönhet, vår Loppa! Helt underbart vacker och god! En drömkatt!!

Blossa har fått tänderna borstade i morse, det finner hon sig i och jag tycker hennes andedräkt har blivit bättre.. Måste kolla hennes tänder i höst, hon är ju snart 6 år! Herre gud så fort tiden går!! Pigg o frisk är hon, och en mer vänskaplig och social katt får man leta efter...

Delfina Daggkåpa, hon är ju bara en sån liten primadonna med hela huvudet fullt av bus.. Ska bli så skoj att följa hennes fortsatta utveckling...

Delfinia spärrar gärna upp ögonen eftersom hon är intresserad av ALLT i sin omgivning och det är full fart när hon är igång..

Tjock-Demonius äter o äter o gosar o busar däremellan. En kille som jag älskar utvecklingen på, han blir bara bättre o bättre.. Något som dock stör är hans färg.. Nu börjar han bli vit i botten igen och spökmarkeringarna finns kvar.. Nu ser han misstänkt smoke ut igen.. Suck.. Den kattens färg blir jag nog aldrig klok på.. Även Delfinia har ju klarare botten och mer vitt i botten är Gandalf, så hon ser också fortsatt silvermisstänkt ut, men jag tror ändå att hon inte är det.. Jag tror hon är kallt blå bara, men Demonius... Ja, det blir lite funderande igen runt hans färg..

Salamander är en sötnos, så mild och god och härlig. Låg i blivande mattes famn i går kväll o bara mös... En riktigt gosig kille, som är mycket mycket intressant att följa även han...
Vilken kull det blev mellan Vale o Candy! Till en början fasade jag lite (men bara lite...) för deras ojämnhet samtidigt som jag hoppades att utfallet skulle bli hyfsat. Just nu kan jag inget annat säga än att jag är supernöjd med kattungarna, och t o m lite positivt förvånad och överraskad.. De börjar jämna till sig, även om de har en del olikheter så håller de i mina ögon en fin kvalitet som jag nästan bara hoppades på, men inte vågade tro på... Pappa Vale har verkligen gett bra, och jag måste säga att Candy har gett bättre o bättre bebisar.. Låter jag skrytig? Det är jag inte, bara djupt tacksam över att ha fått förmånen att följa denna fantastiska kull, som precis som de tidigare kullarna vi har haft har varit ljuvlig och bedårande! Tack pappa Vale o mamma Candy, ni är super!!

Nu blir det packning för hela slanten och kanske jag återkommer någon gång under helgen, annars får ni ha det så gott allesammans o håll tummarna för Herr Viggesson i helgen...

see you later..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja då har man gjort allt man kan för att få katterna utställningsfina. Packat allt och gjort listor.Tvättat efter alla konstens regler. Kammat och kammat. En timme senare hade pappa Vale diarré.
Sommarpäls och det mesta löst.
Vi syns snart.
Kram Anna Kattfarmare

Anonym sa...

Glöm nu INTE att uppdatera vis SMS, jag är så nyfiken...det vet Du!/kram och lycka till ifrån ärkekonkurrenten Mandel med vidhängande matte!