onsdag, juli 25, 2007

Onsdag - full fart!


Idag har vi en hektisk dag framför oss, kattbad, fixa träningskort (hjälp!), köpa kattmat o sand, o så det vanliga pysslet med matlagning o städning. Dammsugaren är ett av världens underverk! Det är KUL att dammsuga nu! Helt fantastisk apparat, tur att man kan glädjas åt även det lilla i livet! ;o) Diskmaskinen sparar enormt mycket tid också, även det en glädjespridare!

Igår fick vi ett glädjande besked! Vi hade besök av Delfinias tilltänkta foderfamilj och de gillade henne och idén om fodervärdsskap! Tusen tack!!! Vi är så glada att ha hittat ett perfekt hem till henne och förmånen att få följa en kull efter henne, härligt! Jag blir så glad o tacksam att jag nästan blir tårögd! Delfinia Daggkåpa kommer därför att flytta hem till sina släktingar Donnie o Edward till hösten! Jättekul! Så nu är det bara vår lille fete smutsgris kvar till salu...

Demonius artar sig mer o mer för varje dag som går. Han är hög o lång, men ser lite komisk ut eftersom han har en rejäl kagge.. Mat är hans passion, han är först vid mjukfoderskålarna och sist därifrån. Han leker o busar och är enormt tillgiven och kelig däremellan. Han är en toppenkille, helt enkelt, och snygg lär han också bli! Härlig! Förstår att Kattfarmarna inte vågar komma på visit, Demonius är en charmör! ;o)

Han busar fortfarande helst med Delfinia, brorsorna Gandalf o Salamander är ju aningens mer eftertänksamma och med Demonius är det på och av som gäller. Att han dessutom studsar som en studsboll med sin runda, goa mage gör ju honom klart sevärd vid lek.. ;o)

Idag var Gandalf sömnig.. Så trött att ögonen nästan föll ihop.. Gandalf älskar klöspelaren, han klättrar upp en bit och ligger där o myser i timmar! En rund liten fegis, som fortfarande lider av svindel.. Han har mest päls av alla kattungarna, är som en sträv liten ullboll, och sen är han ju härligt kraftig o massiv också, han kommer nog att få en kanonfin stomme o massa även som vuxen.. Heavy guy... ;o)

Salamander har legat i Wilmas famn o myst hela morgonen. Tittat på "Hej, hej sommar!" eller rättare sagt legat o sovit i Wilmas knä medans hon har tittat på tv.. Han har blivit ompysslad, pillad på och nerbäddad o insnodd i nattlinnet, nemas problemas för en cool Salamander. Han bara sover. En riktig knäkatt! Vacker är han också.. Hans blivande matte kommer hit ikväll för att få utfodringsinstruktioner inför helgens kattvaktande. Det kommer säkert att gå superbra, tusen tack Petra o Peter för att ni ställer upp!! Vi är djupt tacksamma för det!

Nu ska jag gå ner o plocka i ordning lite, ska också skriva packlista för helgen, för jag är så oorganiserad i normala fall att om jag inte skriver listor o prickar av så glömmer jag hälften.. I morgon blir det kanske simhallsbesök om inte vädret blir bättre. Idag ser man åtminstone solen, mellan molnen, och inget regn hittills.. Men jag ska inte klaga! Jag älskar ju hösten, och vädret har ju närmast påmint om höstväder, så det passar ju egentligen mig perfekt! Men det är synd om barnen, som vill bada o vara ute.. Wilmisen hade the time of her life i går kväll förresten. Hon travade ut i regnet iförd sin regncape, och det var tydligen fantastiskt roligt att vara ute o leka i regnet.... ;o)

Tack o hej, leverpastej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,jisses såna sötgryn det blivit av småknytten. Går det att bli sötare tro?? Jag vill också ha en ny sån där Salamander som bara ligger på rygg och bara ligger där. Fast min Bandit är ju också nåt åt det hållet.
Syns till helgen när du prickat av din lista klart
Kramar så länge från Lilly

Anonym sa...

Vilken lite myskisse!/Kram

Anonym sa...

Hejsan Malin
dina små missar är förtjusande och vad trevligt att Edward och Donnie får en tjej kompis ,nu har jag också semester skönt och på lördag åker vi till Åland ;fast det är synd att vi missar sommarfesten
nu har jag också skaffat mig en blogg få se om jag är lika flitig som du på att skriva i den
ha det så bra
kram Annette