torsdag, juni 14, 2007

Snurriga barn och silverkatter..



Ojojojoj, vad dagen har snurrat fort.. Behandlingsbad på jobbet o därefter fika med tårta o kaffe och hela dagen har gått i raketfart.. Hem och en snabb dammsugning innan kattungarna fick besök. Jodå, de små föreföll till belåtenhet tror jag, frågan är bara vilka två herrar som ska bli de lyckliga..? Gott om tid finns att bestämma sig, så att nya ägarna är väl tillfreds med sitt beslut, och vi har ingen brådska.. Herreminje, de ska ju levereras först i höst, så de framtida ägarna fick åka hem med huvudet proppat med information och återkomma när de små har växt till sig lite, och det tror jag uppskattas. Jag tror att de kattungar som blir valda att bo hos detta par inte på något vis kommer att fattas något, så jag är glad och tacksam över ett sånt hem till två små vildhjärtan! När vi satt som bäst o tittade på de små så upptäckte jag att det såg lite märkligt ut bakom öronen på lill-Vale alias Lill-Draken aka Demonius.. Han är.. vit.. bakom öronen? Och hårstråna på huvudet skiftar i vitt? SILVER????? Vad i hela fridens namn är detta?? Blir man trött eller blir man trött? I två kullar innan med Candy har jag inte önskat nåt annat än silver, i denna kullen önskade jag definitivt inte silver.. Å då är väl lagen om alltings jävvlighet att det säkert lär bli silver.. SUCK! Kikade senare på kvällen på Delfinia efter tips från Draken.. Jodå, även hon ser vit ut bakom öronen till skillnad från Salamande och Gandalf, som INTE är silver i a f.. Nåja, vi har gott om tid på att utröna även detta, huruvida Demonius och Delfinia är silver eller ej.. Fortsättning följer..

Sonen hoppade upp tidigt idag, tillsammans med sin övernattande kompis, för de skulle åka till Getterö, fritidsgårdens sommarnöje för ungdomarna. De packade väska och gav sig av mot bussen som tar dem dit (går från fritidsgårdarna här i stan & fritidspersonal jobbar på Getterö.). I eftermiddags gick det så inte att få tag i lymlarna, mobilen som Sackes kompis hade med sig hade troligtvis ingen mottagning.. Försökte flera ggr och efter kattungebesöket lyckades jag komma fram.. Det visade sig att sonen och kompis hade hoppat av i Rockneby och gått hem till en annan kompis.. Som bor ca 7 km från Rockneby... Där dök de upp som en liten "överraskning" för familjen.. Stefan, den stackaren, jobbade sent ikväll, och när han kom hem vid 21 så var det bara att köra ut till Södra Böle och hämta ungen o hans kompis.. Vilka idéer liksom.. Inte ens mening att skälla på dem, för de är så impulsiva och ändå så snälla att man liksom inte näns..Nåja, hem kom de i alla fall och imorgon blir det inget Getterö.. ;o)


Tog foton på Maja och Sacke igår när de hade slutat 4:an respektive 6:an.. Observera hur FANTASTISKT KUL det ser ut att ha sommarlov.... *fniss* och kolla in linslusen Wilmas miner.. kontra de buttra skolavslutarna.. *fniss*


Nu är det sängen som kallar! Nattinatti & ha det gott!

1 kommentar:

Zealous sa...

Skoltröttheten har fått ett ansikte? :-)

Härligt med trevliga kattungespekulanter. Jag har en lite aning om vilka de är, och jag tror också de kommer att ge blommorna ett kanonhem!

Kram,
Flodhästen