söndag, maj 20, 2007

En alldeles vanlig söndag?!


Idag har jag övervunnit en stor del av Lamus Filurus, köket har knäskurats, brunch bestående av äggröra, bacon, bröd, honungsmelon & grönsaker har serverats, liksom en kvällsvard bestående av grillat och hasselbackspotatis samt pommes och fetaost samt grönsaker.. Dammsugaren har gått varm och likaså tvättmaskin och torktumlare. Imorgon åker mannen till Stockholm och återkommer på onsdagkväll.. På onsdag är det även föräldramöte plus att de tre stora kidsen ska gå på ”Pirates.. ” nr 3… Undras just hur jag ska sno ihop det..? Får väl försöka dumpa Wilmisen hos grannen när jag är på föräldramöte.. På framsidan har jag sedan i vintras haft ljung med murgröna i små korgar på väggen.. Suck.. De har varit vissna sedan i februari tror jag.. Men idag har små penséer planterats i korgarna, och mannen har klippt gräset på framsidan, hallelujah! Ser nästan riktigt propert ut..
Maja åkte till stallet kl.11 och återkom kl. 19.45 ikväll! Den ungen är så galen i stallet att hon nog skulle kunna bosätta sig där! Tänk om man vore rik och kunde köpa henne en egen häst! Hon mufflade glatt i sig två grillspett, en grillskiva och en massa potatis o pommes! Att vara i stallet ger matlust, vilken tur att jag inte rider längre!!! ;o)

Linn har faktiskt varit ute två gånger i dag, en gång för att bada och en gång för att gå med Wilma till gungorna. Annars är det mest datorn som har hägrat! Sonen har spelat fotboll med grannbarnen och badat flera ggr.. Att de bara vill bada nu! Svinkallt!!!

Stefan var på kalas igår, så han har varit lite trött idag….. ;o) Nåja, det är honom väl förunnat! Han är i Stockholm måndag till onsdag och jag ska dit på fredag till söndag. Carro har bokat boende hos Draken tror jag… Är hopplöst oorganiserad när det gäller sådant, så det är tur att andra människor är ordningssamma o rediga nog att boka boende å sånt.. Tack, Carro!

Idag har jag också ägnat mig åt katternas skönhetsvård, lika bra att göra sånt INNAN man dammsuger o skurar golv.. Bruce o Dompan har fått olja i sina fetsvansar o blivit kammade och de andra två har blivit borstade. Samtliga har blivit kloklippta, utom Candy, hon behöver sina klor för att försvara sig mot sin hormonstinne son… Bruce har försökt sätta på Blossa, till hennes stora förskräckelse! Annars är det ju mest Loppan som han umgås med, även om inte heller hon släpper till… Klockan 1 varje natt kör Loppan & Bruce race i hela lägenheten, så ungarna uppe sover numera med stängda sovrumsdörrar… Annars blir de anfallna i sömnen av galna katter!

Jag har hittat nåt fantastiskt gott! Gevalias chokladkaffe… Mmmmmmmm, lägger sig som fetvadd runt Svea! Så fruktat gott!!! Men livsfarligt beroendeframkallande, det är nog chokladen som suger.. Det KÄNNS som om det är nyttigare att dricka choklad än att äta det, men jag vet… det är bara inbillning… Nåja, Svea mår gott av det i a f… *fniss*

Idag har Bazooka fått ytterligare ett CACE! Grattis! Fina resultat också från resten av Sydfraktionen av La Familigas katter, alla fick cert o en del nomar blev det också, men inget går nog upp mot gårdagen! Bambi BIS, S*Zarkeshas BIS uppfödning och BIS kull, plus flera katter i panel.. Inte illa pinkat! Ska nog planera in SVISS nästa år trots att Bajamajorna inte verkade vara någon större hit… ;o)

Candy är så trött så trött och magen är så stor, så stor! Även idag har de små kvillrat runt lite och jag har känt rörelser. Jag är grymt nyfiken på resultatet! Tänk om det blir en blåtabby hona med läckert vitt… Då DÖR jag!!! Jag hoppas att det bara svischar till och att alla intressenterna bokar direkt så att jag slipper fundera.. Men nu får man väl hålla igen lite, ungarna har inte ens kommit ut.. fniss… Bara de är friska o välskapta så blir jag nöjd!
De små barna hos S*Offsides & S*Simzonite's mådde så gott idag och jag har verkligen fallit för Foxen... Hans små klotrunda ögon har tittat så sött på mig både idag o igår och det är ju synd att han är perser!!! Små är de söta men stora... Nåja, Lotta HAR fantastiskt fina perserkatter, jättecharmiga o goa, Jane har följt Wilma som en skugga när vi har varit där i helgen.. Så go katt! Wilma var helt bedårad av henne! "Hon GILLAR mej, mamma!" sa Wilma stolt!

Nähä, nu blir det lite mera plock här hemma, har fortfarande inte städat Majas rum.. Suck... Jag ska inte bli ilsk över det, för ungen kan verkligen inte städa.. Det där med organisering o planering vid städ är obefintliga egenskaper hos min underbara dotter, så jag måste helt enkelt hjälpa henne.. Själv behöver jag ju mest hjälp vid annan planering o organisering.. fniss... Nåja, i veckan blir det städning vare sig jag vill eller inte.. suck...

Ha det gott o stort grattis till alla som fått så fina resultat på SVISS idag också! kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag blir stolt när du Malin säger att min lille perserkille är sååå söt ;o) Det värmer även om du inte gillar deras utseende som vuxna. Men, men vänta bara jag ska nog lyckas omvända dig också. Titta på Johan han tyckte inte alls om perser när vi träffades....idag är han väl ganska såld på dem skulle jag vilja säga. Fast det klart han vidhåller fortfarande att både skogis- och europébebisar är sötare än perserbebbar =)
Jane brukar charma de flesta, kul att höra att hon och Wilma blev sådana kompisar, ni får lov att komma hit och hälsa på lite oftare.
Din hjälp som
kattvakt i helgen var ovärdelig! Kan berätta att Foxen är pigg och glad, det är full rulle. Kändes ju lite oroligt att åka på utställning när han blev risig då mamma Electra troligen ska till att löpa, ingen hit för mjölkkvalitén. Men när jag visste att du tog hand om honom så kände jag mig lugn och kunde njuta av utställningen.
Och du har rätt bajamajorna var ingen hit, de var det enda som fanns i toalettväg vid utställningen, kan tala om att jag inte uppsökte dem en enda gång. Som tur var fanns det en mack i närheten =)
Kram Lotta

Zealous sa...

Vet inte hur det blir med SVISS nästa år, lokalen revs visst igår. Men bajamajorna står säkert kvar! :-)

Chokladkaffe låter som en lysande uppfinning, måste prova!!!

Kram,
N