måndag, mars 26, 2007

Hemma igen från Finland...

Vi har haft en kanonhelg med MASSOR av skratt och jättefina resultat, tusen tack till våra medresenärer David & Marie från S*Fairyhearts & resten av La Familiga (Trollpackan, Draken, S*Virvlas, Bia-mamman med make på S*Eärfalas & Glömstaskogarna! Bättre ressällskap kan man inte ha! Jättetack också för alla fina presenter som Bruce Viggesson fick när han blev Internationell Champion! En av de roligaste sakerna var att få träffa Bruce syster Doris Viggesdotter, som tog sin Championtitel på lördagen! Doris är en kopia av sin mamma Candy i huvudet, men har fått längre kropp o högre ben, så kroppen måste komma från pappsen Vigge! ;o) En annan rolig sak var att vi var hembjudna till Suvi, på Suvipäiväns katteri strax utanför Åbo, och där träffade vi några av hennes goda vänner samt katter och åt supergod mat o drack lite vin. Men innan vi kom till Finland lämnade vi Candy igen hos sin pojkvän Vale. Anna o Arne bjöd på god mat och vin och det var supertrevligt. När vi pratade om vår båtresa så undrade Arne varifrån vi skulle åka, och grabbarna berättade att färjan gick från Norrtälje, eftersom de varit ansvariga för resrutten med hjälp av gps:en "Käringen"... Hmmm.. Det var bara det att färjan går från Slussen.. Så det blev en rask ändring av resrutt och tack gode gud för att vi uppmärksammade detta innan vi åkte till Norrtälje... På båten käkade vi ytterligare en middag, buffé med gratis vin o öl... Trivsamt.. Dessvärre kände jag mig rätt usel o förkyld, så jag var tvungen att äta desto mer så att Svea blev nöjd o belåten.. (Svea = min mage, enligt Wilma) Landade i hytten och somnade nästan med en gång. Herr viggesson låg nöjd o belåten hos oss hela natten och på morgonen var vi i Finland. Vi besökte Saluhallen där vi käkade frukost och sedan blev det en dryg väntan innan vi fick våra rum på hotellet. Vi ägnade väntan åt att äta god lunch och shoppa lite. På kvällen var vi hos Suvi och sedan var det en god natts sömn innan det bidde lördag... På lördagen var vi på utställningen hela dagen och Bruce Viggesson var ensam vuxen i NFO grp 3 och han fick sitt cert utan problem, men blev slagen i BIV av ett halvbrorsbarn som var alldeles bedårande söt! Och vet ni, jag lipade inte en enda gång! Enda gången det kom en liten tår i ögat var när jag såg Doris o Ulla tävla mot varandra och Doris var så söt, så söt och så fruktansvärt lik sin mamma att jag var tvungen att fälla en tår eller två i smyg.. :o) Doris blev Champion och det var jättekul! Dagen på utställningen kröntes av att Bruce pappa Vigge blev BOX och jublet på läktarna var stort! Mannen hade fått min förkylning och var alldeles febrig o eländig kvar på rummet hela dagen, stackars mannen! Men han piggnade till lite framåt eftermiddagen som väl var. På kvällen gick vi på Kinarestaurang, och det smakade mums! Bruce trivdes bra på hotellrummet och både åt, drack och gick på lådan, så vi var nöjda o glada allesammans!
På söndagen fick Bruce sitt CAGCIB och tog steg 1 mot att bli Grand, få se om han hinner bli det innan kastrering, för vi kommer ju att ta en liten paus nu.. HAn snodde dessutom åt sig BIV för vuxna och det var en liten bonus. Doris tog sitt CACIB och blev domaren Tellervo Kass bästa hona i grupp 6. Det var lite förvånande, men alldeles underbart kul! Hejja Doris! Pappa Vigge var uppe för nom, men si det missade vi nästan allihopa, för vi satt o tjattrade o fnissade vid andra kattburar.. Stefan, David, Tomas & Glömstaskogarna höll dock lite bättre koll och Viggemannen fick två röster i panel, men blev slagen av en birma.
Efter utställningen så åkte vi in till stan där vi käkade på Dennis, supergod mat och enormt mycket skratt o fniss. Vi var så trötta allesammans att vi skrattade åt allt. Vi fick vänta i en evighet på att betala och hastade i väg till färjan. Vi "ungdomar" från Vildhjärtas, Fairyhearts, Eärfalas och Glömstaskogens fnissade i nattklubben en stund innan sängdax till skillnad från "gamlingarna" som var trötta o längtade hem... *asgarv*
Bilresan till Kalmar gick bra och både jag o Marie sov i baksätet en stund.. Vid hemkomst lastade vi ur Bruce o alla grejor, sedan iväg o hämtade en superglad Wilma o de andra katterna. Härligt att åka på utflykt, men härligt att komma hem också! De stora barnen var nöjda med det vi hade köpt till dem i godisväg o allt annat som väl var..
Nu ska jag snart slänga mig i badet o sedan softa framför tv:n för jag är alldeles utslagen. Nattinatti!