måndag, december 25, 2006

Juldag med sjukling...

Igår var det julafton och vi hade det riktigt mysigt o trevligt. De tre stora barnen kom hem o bytte om till finkläder och sedan åkte vi ner till mamma & hennes man på landet. Vi åt ett härligt julbord och sedan kom tomten.. Alla barnen var nöjda o glada med sina julklappar och jag också.. Fick bl a mp3-spelaren jag så hett har önskat mig, härliga morgontofflor med katter på, nya badlakan, fina ljuslyktor, päronkonjak (mmmmm.. så gott!) o en bra bok mm.. Satt kvar ett bra tag nere hos familjen o skjutsade hem lillbrorsan o hans jätteschäfer Aspen innan det bar hem till Kalmar igen. Maja kände sig hängig och var varm, annars var vi vid gott humör allesammans.

I morse vaknade jag av att Maja mådde dåligt, feber o jättehängig. Stackars liten! Besöket hos svärföräldrarna fick ställas in i all hast och Stefan åkte förbi o hämtade supergod sill (svärmors sill är något alldeles UNDERBART att äta!), mjuk pepparkaka, godis till oss o barnen och hemmagjorda vita kroppkakor samt en rejäl bit korv. Vilka underbara svärföräldrar man har! Sedan har jag känt mig lite halvhängig också, så jag har mest legat i badet eller i sängen med min nya helspännande bok ("En märklig affär" av Peter Robinson). Maja har legat i soffan o ömsom sovit o ömsom tittat på tv), Sacke har spelat sina dataspel han fick i julklapp o Linn har tittat på en av de Johnyy Depp-filmer hon fick. Wilmisen har lekt med sitt dockhus o alla nya saker hon fick till det o min sympatiske man har lagat mat och diskat o skött hushållet hela dagen.. En lugn o härlig dag m a o. Ikväll ska vi allesammans titta på "Landet Narnia - Häxan & Lejonet" som går på Disney Channel. En riktig mysdag!

Ha det gott allesammans & hoppas att ni haft lika mysigt o trevligt som vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul från ett Modelejon till ett annat!;) Visst går det att stryka en hel del "måsten" och det funkar alldeles utmärkt ändå??!! I år strök jag oxå en hel bunt med måsten och julen blev förbannat trevlig ändå...eller kanske trots det??! Önskar dej och din familj en Riktigt God Fortsättning på Julen!/Röda Julkramar från Helena & Co!;O)

Malena sa...

Hoppas att familjen kryat på sig nu och att ni kan vara lite ute oxå! Det är rätt skönt att det inte är så mycket snö och hyfsat varmt - det är enkelt att vara ute och mysa lite oxå!

Vi har haft det kanonbra under julen. Så skönt nu att ljuset vänt och att vi nu går mot vååååååååååååår!

Kramisa och fortsatt skön Annandag jul!