lördag, december 30, 2006

Lördag och dagen före nyårsafton..

Nu har jag inte bloggat sedan juldagen, har inte haft varken ork eller lust.. Tråkigt, men så är det.. Har mest hängt vid tv:n och läst och gjort så lite som möjligt. De tre stora har varit hos sin pappa i Malmö från tisdagskvällen tills i fredags då de var hemma igen klockan fem. Linn hade jätteont i huvudet o hög feber, verkar som influensan går runt, runt.. Hoppas den är lika kortvarig den här gången, för då kanske vi kan fira nyår enligt planerna. Vi ska hem till min jobbarkompis o äta gott o mysa och ta det lugnt tillsammans med barnen.

Sonen har investerat i en hel bunt raketer och har upprepade ggr den här veckan talat om för mig hur överbeskyddande jag är, för hans kompisar får minsann smälla raketer hur de vill... Jag har alltid varit så fruktansvärt tråkig att han inte har fått smälla själv, utan varje gång det har varit aktuellt så har jag eller Stefan varit med. För ett par timmar sedan ringde hans kompis och ville att de skulle smälla raketer tillsammans.. Jag tänkte igenom saken o efter ett långt tal om säkerhet o hur man får o inte får göra så fick han ta med raketer o tändare och åka hem till kompisen.. Som väl var hände inget allvarligt, mer än att sonen lyckades tutta eld på en liten gnistrande sak inomhus när han satt o lekte med tändaren, för tändaren hade jag ju i min enfald glömt att förmana om att den BARA fick användas utomhus.... Hmmm.. Är jag förvånad? Nej. Den ungstackarn är född under en olycklig stjärna, det är en sak som är säker... Nåja, de nya joggingbrallorna var rätt sönderbrända o tummen har en stor blåsa och på både ben o handflator har han brännmärken.. Arme unge.. Han kan liksom inte tänka innan han gör saker... Som väl var blev det inga större skador inomhus, men det finns en liten gosse som nog inte kommer att gnälla mera över att ha vuxna med som ansvarar.. Och jag kan inte smälta hur jävla korkad jag är som släpper iväg honom med tändaren dessutom.. Hur smart är jag själv på en skala.. Tack gode gud för att inget allvarligare hände..

Annars händer här inte mycket, har lite minipajer i ugnen inför morgondagen och ska göra chokladmousse.. I morgon blir det sallad, och sedan ska vi iväg.. OM nu barnen och vi lyckas hålla oss friska... Tveksamt.. Nåja, annars får vi väl fira hemma.. Förra året var vi hemma och det var en lång natt före nyårsaftonen, för då hade Candy värkar och på nyårsaftonens morgon föddes Bruce, Nemo, Anemenone och Doris! Helt underbart! Grattis i förskott, Hitta Nemokullen, och söte Nemo sitter nog där uppe i sin himmel och vinkar åt oss med tassen...

Gott Nytt År allihopa, själv hoppas jag på ett 2007 med hälsa och glädje och hoppas att alla våra planer slår in.. Kramar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar Dig och HELA FAMILJEN ETT GOTT NYTT ÅR och så ses vi SNAAAART hoppas jag!
KRAM från Häxan och Co!

Malena sa...

Låg bloggnivå under julledighet tyder på ett avkopplat och skönt tillstånd. Alldeles utmärkt Malin!

Önskar dig och de dina ett Gott Nytt 2007!

Massor av kramar från oss uppe i Uppsala stad :-)

Malin sa...

Önskar dig ett fantastiskt slut på 2006 o hoppas att 2007 blir "skitbra" ;) *fniss*
Kramar
Malin

Anonym sa...

Hoppas ni fick en fin nyårsafton och önskar er ett gott, framgångsrikt och lyckligt 2007!

Kram,
Nina