tisdag, november 07, 2006

Onsdag, och äntligen bajskorvar!!

Yiiiiiiiiihaaaaaa! Edward bajsar korvar! *gör vågen* Mjuka korvar visserligen, men korvar! Och han har fått ökad aptit! Nu känns det verkligen som om det är på bättringsvägen! Visserligen håller jag honom på dietfoder ett tag till för säkerhets skull, men jisses amalia så glad jag blev idag när de små bajskorvarna anlände!!

Annars är här en lugn kväll, ska bara dammsuga, diska, laga tacopaj och ta det lugnt.. Bilderna som vi tog på bebbarna igår måste läggas ut, men jag ska se om jag lyckas ta något bättre kort ikväll.. Å så klart kela med bebisarna.. Deras favvoleksak är dels den nya fina vippan som Bruce fick av Lilly & Per-Åke från Miss Mikkus' och dels laserpekaren som Bruce fick av domaren Annelie Persson på WW, de kan jaga vippan o "pricken" hur länge som helst! Bruce Viggesson, som ju är en mycket loj herre, nöjer sig med att småjogga efter laserpekaren och sedan typ bara sträcka på sig för att nå pricken.. Springa? Inte unge herr Viggesson inte... Dompan kan däremot vilda på sig och bli lite lätt tossig, liksom liten Loppa. Dompan blev för övrigt omkullbrottad av sin busiga dotter Corpse Bride i morse, och det var superkul att se dessa två, mor o dotter busa. Så OTROLIGT lika både i temperament och i utseende! Shanta är höjdhopparen i familjen, borde hetat Kajsa Bergkvist kanske? Hon hoppar som ett litet yrväder, högt, HÖGT upp och vänder i luften för att fånga vippan! Donnie är en liten myskille, går ofta runt o jamar efter sällskap och vill busa lite lätt o lagom! I går kväll hade dock alla fyra ungarna race i vardagsrummet med Wilmas napp! Hrmpf! Hade jag inte varit så glad över att Edward var pigg o med o lekte så hade jag nog fått krupp.. De har hållt på halva natten känns det som, och nattsömnen blir definitivt inte den bästa...
Nähä, nu blir det ner o diska efter kidsens mellanmål... Tack o hej från mej!

Ps. angående FIP så har jag en hysterisk nojja över att någon av mina älskade katter ska få det, eftersom det är en så FRUKTANSVÄRD sjukdom! Därför tror jag alltid så fort någon katt får minsta förändrat beteende så har de FIP... Löjligt, ja, kanske.. Men samtidigt är det en så laddad sjukdom att jag tycker att man ska prata mer öppet om den och inse att faktiskt vem som helst kan drabbas (även om man givetvis kan försöka hålla stressnivå och kattantal någorlunda nere liksom hålla god hygien för att minska riskerna..).. Och alla borde tänka att det är inte en fråga OM man drabbas av FIP när man håller på med kattuppfödning, det är snarare en fråga om när... Ds

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jiiipppi!
Så skönt att höra om bajskorvarna. Det var ju det jag sa igår. Äckliga små magbacillusker som säkert finns överallt särskilt på småbarn fingrar :0) och så har de små bebbarna sån otur att de sprungit på dom. Fy för FIP, och nu tycker jag vi skrotar den diskussionen.
Ha det gott!
Kramissar
Marie

Malin sa...

Vad skönt att det känns bättre o att du har hittat bajskorvar ;)
Inte alla som blir lyckliga över det ;)
Kram
Malin

Anonym sa...

Bajskorvar är ibland det bästa som finns:) speciellt om man hittar dom i kattlådan när man haft ett gäng kattungar som haft risig mage. Vad gäller FIP så håller jag med dig Malin,trots att man vet, så är man alltid orolig, det ska väl alltid finnas en baksida av det här med kattuppfödning också, om man nu kan kalla det så? Vi får nog vänja oss vid att en och annan unge eller vuxen katt blir risig i kistan precis som vi tvåbenta mellan varven. vet i alla fall att nu mår du toppen:) Kram Rosmarie

Zealous sa...

Hurra för korvar (har varit i samma situation som du och minns hur glad jag blev för korvar!)!!! :-D

Kram,
Nina

Anonym sa...

Gomorron!:) Ja, det är väl bara vi pälsmammor som blir så exalterade över det fasta innehållet i lådan efter en sån pärs!;)Det är som en miljonvinst när den fasta konsistensen uppenbarar sig!:O)Kram Helena å kompaniet!

Anonym sa...

Glömde säga ju: Kattungarna är riktigt, riktigt tokfina!!! Jösses så fina!/Helena:)