söndag, november 12, 2006

Mys-söndag..

Idag har det varit riktigt slött o lugnt. Sov läääänge o sedan var det bara att plocka i ordning o åka ner till morsans för att äta middag med brorsorna. Jättemysigt att träffa Coffes lilla vovve Amie, en liten labradorvalp! SÅ söt! Maten var kanongod å så var vi hemma hos andra brorsan o spanade in hans nya hus. Jättefint hus! En jättemysig, slapp söndag när inte många knop har gjorts.. Lilla mamsen är pigg, har bara en cellgiftsbehandling kvar! Sedan blir det strålning, men hon är pigg o vid gott mod, så det känns skönt!
Lite rapporter från Doris o Rosmarie som varit med på SK:s utställning på Fryshuset i helgen! I går blev Doris Ex5 av 7 med domare Charles Spijker, idag tog hon sitt första cert (trots två konkurrenter) hos domare Geir Edwardsen. Grattis Doris o Rosmarie! Vi är stolta o glada för er skull! Lite avis att man inte är där, men nu är det inte många veckor kvar till Ädelkattens utställning. Jag lär vara homla nervös över hur många konkurrenter Bruce får! Lilla Shanta vet jag ju redan att hon får det tufft, men det spelar inte så stor roll, hon ska mest med för att träna o lära sig hur utställningar går till. Bruce är ju som bekant kär i henne o hon i Bruce.. De äter tillsammans, sover tillsammans o han tvättar henne o myser i hennes sällskap. De är SÅ söta! Nähä, nu ska jag ringa lite o sedan blir det ett långt varmt bad o så ska jag se om det blir nåt skoj på tv.. Nästa vecka är fullspäckad med utvecklingssamtal o föräldramöten mm mm och jag håller på att bli tossig av allt.. En liten tripp till Ullared ska vi försöka trycka in innan jul, bra ställe att handla julklappar på.. Mamsen o svärmor ska också åka med, så det längtar jag också efter... Tack o hej för mej!

3 kommentarer:

Malin sa...

Grattis till fina Doris resultat! :)
Stolt o en liten tår i ägat nu? ;)
Kramar!
Malin R Westcoast

Anonym sa...

Men du har ju skrivit fel!!!!
Det ska ju inte stå (trots två konkurenter) eller hur. Det ska ju stå (trots SVÅR konkurent) Ulla var ju där!! :=) fniss

Anonym sa...

Ja,jag kanske håller med kattis,det enda som skilde de två åt va välan färgen och att Doris hade lite större öron:) Lika vackra bägge två (Säg inget Malin, men Doris är välan lite finare va:)) fniss.