måndag, november 13, 2006

Måndagsmys..

Idag har jag haft en mysdag på jobbet, jättetrevligt! Lagom till att jag skulle cykla hem så började det regna... Hämtade Wilmisen på dagis, där florerar magsjuka... BLÄ! Bara att räkna dagarna man får vara pigg då... Usch, jag HATAR verkligen magsjuka! Men det finns väl knappast någon som gillar det, eller? ;-) Kom hem o hojtade på tjejerna som skulle till stallet att de var tvungna att käka lite o plockade undan lite.. Ganska onödigt, för när stallpåsarna kommer in så ser det för J-ligt ut.. Kokade lite kycklingfilé till kattungarna och bakade en kladdkaka, för Marie Bazooka ska hit o fira Wilmas 4 årsdag ikväll (hon fyller på onsdag, men då har vi föräldramöte mm mm så då är det en massa som ska hinnas med..). Tjejerna o Stefan åkte till stallet o Wilma o jag sitter just nu vid varsin dator, hon med Björnes magasin, där man kan göra potatisfigurer och jag med min blogg.. Sonen befinner sig hos sin kompis. Så just nu är det så lugnt så lugnt i hushållet att man nästan är chockad... Jag har lite jobb som ska göras dock, så det är ju bara att bita ihop o fixa det.. Känner att tiden liksom aldrig räcker till...

Katterna mår prima, o ungarna ökar stadigt i vikt. CB är tjockast! Stoppar ju i sig allt hon kommer åt.. Igår hade de rajtantajtan med våra persienner o jag vet inte hur många gånger mannen steg upp o plockade ner de små vilddjuren från fönstret! De gillar helst att hålla igång runt 23-tiden, med andra ord precis när man är som mest sömnig o vill sova... Sedan håller de på i TIMMAR! Åtminstone känns det så! Bruce Viggesson trivs numera mycket bra i sitt privata lilla rum om nätterna, så honom hör man inte.. Jätteskönt! Men de fyra små ligisterna har lyckats trissa upp både Blossa o Loppan varje natt, och eftersom Blossa är det klumpigaste jag någonsin sett så kan ni ju föreställa er ljudvolymen nattetid i hushållet.. Grannen hälsade dock glatt i morse, stackarn! Tur att de är superrara och jag hoppas att de inte störs alltför mycket av odjuren..

Nähä, nu ska jag ner o tömma kattlådorna igen och laga mat.. Tack o hej från mej!

Inga kommentarer: