måndag, juli 31, 2006

Vårt nya "husdjur"...

Nu har ungarna kommit hem och allt är "som vanligt" igen, fast ändå inte, för vi är ju lediga allihopa! Jätteskönt! Kidsen hade haft det bra i Danmark och Wilma, Stefan o jag hade en lugn o skön vecka med bara mys. På lördagen började vi greja lite, hängde upp de nyinköpta o målade hyllorna och städade ur en hel del i vårt överbelamrade vardagsrum. Vi ska ta rum för rum o ha storröj, det behövs.. I helgen åker mannen iväg på "Augustibuller" (nån punkfestival) så då blir jag o barnen själva, men det kan ju också vara skönt. Nackdelen är att jag inte har körkort, men vi bor ju bara ett stenkast från havet, så om bara vädret är fint har vi saker att göra ändå o om det inte är fint väder så har jag massor att göra inomhus, så det ger sig. Kvavt som attan är det idag, jag väntar på åska. Lite regn kom det tidigare, men det är varmt o hett... Pust..

Vi har fått ett nytt husdjur också.. Herr Igelkott har bestämt sig för att vår altan är en ypperlig plats, och givetvis blir han serverad kattmat varje dag... ;-) Han är hur söt som helst och bekymrar sig inte ett dugg över att bli iakttagen av oss när han mumsar mat eller vilar, han är en ohyggligt godmodig herre! Man får bara passa sig lite, för de brukar ha en massa ohyra, men vi är inte såååå närgångna! ;-) På dagarna kryper han in bakom vårt sidobord mellan blomjordssäckar och grillkolspåsar och sussar så sött, och framåt kvällen bär det iväg på utflykt, för att sedan återvända till altanen o mumsa kattmat vid sisådär fyratiden på morgonkvisten.

Dompan växer, hon har redan gått upp 1 kg nu och hon är rejält rund om magen på bägge sidorna.. Jag är orolig för att det ska vara många bebisar, men isåfall får det väl bli delad vårdnad och vi får skicka upp ett par tre av dem till pappa Maximus... Fniss... Hon är rejält loj, äter o sover mest, men hon har fortfarande koll på städskåpet (där musen på tråd göms...). Bruce Viggesson är fortsatt en pina för Loppan, Blossa och Candy, tidigare var det bara de två sistnämnda som har busade med, men nu får även liten Loppa sina duvningar av den kraftige snorungen! Han är så retsam!

Annars har det inte hänt så mycket, mest softande och småpyssel i form av röjning av skåp, lådor och hyllor o sånt. Bilder går tydligen inte att ladda upp idag, (jag som hade så söta på Herr Igelkott!) så det får vänta till en annan dag..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen!!!

Det var då på tiden att vi fick nåt att läsa... =) Som jag har väntat *hihi*
Skönt att höra att du tar det lite lungt mellan varven iaf!!
Spännande med kattungar för dig o Dompan! =)
Själv tror jag att Puss är dräktig, hur som helst så får det bli som det blir... kastreringen blir i morgon! *shopshop* bara!! *hehe*
Verkar som Jim o May oxå fått tll det... åtminstone har hon ÄNTLIGEN slutat löpa sen dess.. *suck*

Ha det så himla bra!!

Kramar från oss i Gbg!

Anonym sa...

Ja och jag håller bara med föregående skribent, har saknat dig under dessa dagar!
Kram från Malmö!