lördag, april 10, 2010

Faster!!


Idag har bebisen anlänt, och Coffe o Emmy har blivit föräldrar! En kille! Jättefin, visst är han?! Och han är väldigt lik Coffe som han såg ut som liten!! :o) Önskar att mamsen levde och fick se bebis, men hon sitter säkert o myser i himlen som stolt farmor!!

Här händer inte mycket i helgen. Vi har plockat lite, lagat lite mat och fixat så lite som möjligt. Vi är helt enkelt trötta efter en hektisk vecka (även om den var kort) på respektive jobb. Lillsnigel har varit i sitt suraste esse i dagarna fem, vilket inte minst har frestat på tålamodet.. Phui.. TT har varit förkyld, och hon och Lillsnigel har mest varit i luven på varandra hela tiden.. Suck.. Sonen har varit i sin värld, och har idag åkt till en kompis för övernattning. Äldsta stack till Tyskland med vängäng i förrgår. När jag pratade med henne i telefon, för att meddela att Coffe o Emmys bebis anlänt, så stod hon i kö för att köpa öl! WHAT???!!!! "Lugn mamma, det är så att vi är på studiebesök på ett bryggeri, och jag står i kö för att få alkoholfritt öl!" Phui...

Nästnästa helg ska vi få celebert besök av mina andra brorsors ungar, Lillungen och Gurra! Ska bli skoj! Undras vad vi ska hitta på för nåt?! Kanske bio för Gurra o Lillsnigel, så kan jag ta med Lillungen o shoppa lite?! Det skulle vara skoj att köpa småflickskläder igen.. :o)

Nu blir det snart sängdags med min bok. Läser Shantaram och den verkar hittills mycket lovande! Hoppas det fortsätter så, för det är en låååång bok med många sidor. Precis en sån bok jag gillar, för den varar i mer än en eller två dagar...!

Funderar också på vad man ska köpa till brorsans lille, sen vill jag gärna köpa en fin present till hans mamma också. Jag vet hur jobbigt första barnet med alla omställningar är och man mår inte direkt toppen hela tiden, fast man är lycklig över bebin o allt sånt. Man behöver lite positivt personligen också.. Så nåt får jag hitta på till lillens mamma också.. Om någon har bra idéer så är de välkomna! :o)

Ha det gott allesammans, ta hand om er och era nära o kära!

1 kommentar:

RosaMilton sa...

Min man läste Shantaram i somras och gillade den! Själv har jag ingen läsork just nu. Fast jag läste faktiskt Analys av ett mord. Den gillade jag, kombinationen av historis, psykoanalys, Freud och Jung och så mord uppe på det...

Grattis till brorsbarnet!