lördag, mars 27, 2010

Våren är verkligen på väg...

.. vilket man inte minst påminns om av Äldsta o TT som inhandlat varsin vårjacka.. Sonen å sin sida hittade en militärrock av ull som han ville köpa.. NOT a vårjacka liksom.. Så det blev NO! Däremot köper jag gärna en jacka av ull till hösten, men dock inte nu..

Tiden har rullat snabbt. Jag jobbar hårt dagtid med massor av sysslor, sen hem, tvätta, städa, laga mat, sköta hushåll o ungar o jädrars vad trött man är! Somnar vid senast 22 i snitt.. ;o) Lite skillnad mot nattlunken m a o..

Saknaden av mamsen är rätt stor nu i vår. Typ jättestor. Vid påsk brukar vi normalt ha sittning o mys, plus att flickorna brukar åka med henne till ULLARED o köpa vårkläder.. Saknar själv att bara ringa o säga hej. Det är väldigt jobbigt att sakna mamsen till o från. Väldigt. Samtidigt är jag ohyggligt glad att jag haft förmånen att ha fått ha en mams som henne.

Mamsens man har hittat en ny flamma. Helt ok. Jag vet att han har haft det hemskt jobbigt under mamsens sjukdom osv. Sen är en del mer saktmodiga än andra, o en del mer rappa. Jag fäller inga nedvärderande omdömen om det, samtidigt som det dock är jobbigt. Känns tufft, fast jag väljer att försöka se saker praktiskt, som vanligt... Alla få killar jag har presenterat för familjen har blivit mottagna med öppna armar. Alla som mina syskon presenterat har blivit emottagna med öppna armar. Så självklart tänker jag emotta mamsens mans nya med öppna armar. Även fast det känns annorlunda. Men livet har ju liksom blivit annorlunda i o med att mamsen är borta. Tyvärr. O samtidigt är det bara så. The fact of life liksom.. Å jag är jätteförtjust i mamsens man o jag är glad för hans skull. Livet tar inte slut för att man mister en älskad, så är det bara!

Nu ska jag snart krypa till kojs, natti natti o sov gott o ta hand om er! Kramar!

1 kommentar:

Malena sa...

Kram till dig min starka Malin!