fredag, mars 19, 2010

Oj, vilken hysterisk dag!

Tur att man är van vid högt tempo! ;o) Idag började morgonen med illvrål från Lillsnigel, vi hade ju lovat att hon skulle få cykla till skolan på TTs gamla cykel (som är STOR enligt Wilma.. M a o SUPERtufft att cykla till skolan på den!) någon dag den här veckan.. O idag var det fredag o Lillsnigeln hade inte fått cykla någon annan dag.. Phui.. Hade egentligen bråttom till jobbet, men har man lovat så har man. Lillsnigel serverades gröt i högt tempo, o påklädd o tandborstad samt kammad i håret o tvättad i nyllet. I raketfart. Sen skulle hon få cykla med mig. Eftersom kaffet på jobbet tog slut igår så hade jag lovat köpa med mig. Så första stopp skulle bli Konsum. Trodde jag.. Första stopp blev istället utanför vår dörr. Lillsnigel kan inte "starta" på stora cykeln, och behöver hjälp.. Stressad mamma, minst sagt.. Upp med ungen på cykeln o förmana om att hon måste vänta på mig vid bilvägen. Vid bilvägen tvärnitar ungen o hoppar av cykeln igen. "Vad är det nu då?" frågar jag. "Mina trosor åker in i rumpan!" säger Lillsnigeln. Jag känner stressen komma krypande och drar frenetiskt i overall o brallor samtidigt som Lillsnigel är på väg att kränga av sig hela härligheten. Skriker att hon ju inte kan klä av sig och Lillsnigel vrålar tillbaka att hon minsann inte tänker cykla med trosorna i rumpan. "DET FINNS TJEJER SOM KÖPER SÅNA TROSOR SOM KRYPER IN I RUMPAN, FRIVILLIGT!" vrålar icke pedagogiska mamman tillbaka. Lillsnigel kollar helt kryptiskt på mig, inser att mamman är på väg till ett nervöst sammanbrott o ska hoppa upp på cykeln igen. Men kommer på att hon behöver hjälp. "Du får starta mig, mamma!" Okej då.. Stannar vid Konsum, rusar in, köper kaffe o sen vidare till Snigelns skola. I tid för ovanlighetens skull för henne, i jävlig otid enligt mitt jobbschema för mig.. Pust. Cyklar vidare som en blådåre samtidigt som jag ringer o säger till jobbet att jag är sen och att jag har köpt kaffe. In på jobbet, tack o lov har vi rara män som arbetskamrater att köra med, så jag faller lätt ihop som en liten hög och bara andas i en stund. Tur det.

Kvart i nio rusar mr hundranittio in på jobbet, vi ska kampera ihop fram till klockan 12. Cheezes. Här snackar vi full rulle på både prat, rörelser o aktivitet. HELT slut vid 12 när jag lämnar över till annan personal. Tar över lugn herre men är så uppvarvad att jag bakar två plåtar kakor med honom och sen cyklar hem för att åka till veterinären och vaccinera bebisarna o får träffa Ushki. Hinner halvvägs när sonen ringer, han ska hämta Lillsnigel på fritids. Lillsnigel har stövlar av okänd härkomst på fötterna eftersom hennes skor är dyblöta. Lillsnigel vägrar ta av sig okända stövlarna med orden att hon får låna dem tills vidare. Bad mom, ungen har växt ur sina stövlar och inte fått nya än.. Säger åt sonen att låta Lillsnigeln ta stövlarna hem o säger att jag ska lämna tillbaka dem på måndag. Kastar mig in på Konsum för att köpa kaffe hem, samt lätt fika för sonen att arrangera åt Lillsnigeln, baguetter och risifrutti samt Yoggiburkar. De två sistnämnda serveras sällan här hemma av kostnadsskäl och nyttighetsskäl.. ;o) Ringer sonen o frågar om allt går bra, o jodå, det gör det. Kommer hem o hittar TT i soffan tittandes på tv. Hon skulle åka in till stan o få hjälp av mannen att aktivera sitt nya bankkort. Stirrar runt lite o hittar först inte Ushkis EU-pass. Lätt hysteri. Hittar det sen där det ska ligga, dvs i plastfickan i pärmen. Phui. Varför kollade jag inte där först?!

Blir upphämtad av gulliga fru Foderfamilj! Bebisarna har haft virus o varit hängiga i förra veckan, men nu verkar alla ok igen. Mötte upp Ushki med nya familjen, o sen in till veterinären. Full rulle även där, allt gick i raketfart! :o) Bokade ny tid för nästa vaccinering o s v, sen hem igen. Däckade nästan i soffan o kollade på Top Model, gammal säsong. Helt slut! Sen kom mannen hem. Sonen ville hämta kompisens dator, för kompisen ska sova över. Ok. Kattsand o kattmat skulle inhandlas. Mat till familjen samt fredags o lördagsmys skulle inhandlas. Packade in oss i bilen, raket till djuraffären där vi handlade mat o sand. Vidare till Citygross o handlade mat. Hem. Tvingar nu mannen och Äldsta att göra mat. Sallad. Med bacon o stark korv. Sen ska jag sätta mig o kolla på Let's dance, och troligtvis kommer jag att somna, trots att jag inte brukar göra det vid tv:n.. Imorgon väntar städning av Beirut, samt besök hos potentiell kattungeköpare. :o)

Ha det gott allesammans, ta hand om er och TREVLIG HELG!

Inga kommentarer: