måndag, augusti 10, 2009

Nervpress...

Det har varit en orolig natt och en minst lika orolig förmiddag hos familjen Vildhjärta! Sonen kom igår kväll o visade nåt "märke" som han hade i huvudet, precis brevid en leverfläck. "Märket" såg ut som en blek leverfläck, och det var stort.. Lite rosabrunt sådär.. Började kolla igenom hans leverfläckar och insåg med förfäran att de har växt!! Hujedamej! Höll mig någorlunda cool inför sonen, upp till datorn o surfade på födelsemärken.. Bad idea.. Fick se det ena exemplet värre än det andra och det blippade "hudcancer" i hela huvudet. Inte konstigt att man inte kan sova då... Natten var minst sagt orolig, jag vaknade var femte minut o vände o vred på mig. Imorse kunde jag så äntligen ringa vårdcentralen som såsmåningom ringde upp tillbaka.. "Vi har bara två doktorer den här veckan, så vi har bara akutfall".. Jag hävdade bestämt att detta verkligen är akut för oss, och fick till slut en tid vid kvart i elva.. Läkaren kollade alla sonens födelsemärken noga, men det såg normalt ut! Märket i huvudet var något annat, vad visste hon inte, men det såg varken ut som ett borreliautslag eller ett födelsemärke. Så jag kunde till slut andas ut något. Men jag kan garantera att vi kommer att hålla koll på hans födelsemärken fortsättningsvis!!! Brrr...

Annars går livet sin gilla gång. Mannen har rapporterat att det har varit en trevlig tid i Blackpool, och imorgon kommer han hem på kvällen! Ska bli skönt, vet inte om jag eller Cobran blir gladast?! Kattungarna borde heta mys i efternamn allihopa, ojojoj så keliga de är! När man lägger sig i soffan har man minst tre och ibland alla sex i knäet och överallt, mysandes, spinnandes och gosandes! Jättehärliga! Wilmas kompis har varit här och när hon satte sig i soffan upplevde hon kattungarnas kel, vilket är ganska otroligt. Vi har nog aldrig haft en så barnkär kull någonsin! Ett par i varje kull har varit barnälskare, men i den här kullen är alla det! Helt ljuvliga!

Sitter med planeringen inför höstens och vinterns utställningar. Ett par blir det, förmodligen anmäler vi till Birka, Mästerkatten och Ädelkatten, men vi får se.. Murklans tilltänkta foderfamilj ska precis flytta till hus, så vi har enats om att de istället ska vänta på vår förhoppningsvis nästnästa kull, dvs den mellan Cobran och Coco.. Passar lite bättre i tiden för dem. Så nu har vi inlett plan 2 för Murklan, med en ev delfodervärdsfamilj. Vi får se hur det blir. Hur som helst så är jag inte orolig. Jag är jätteglad att fem av våra älsklingar alleredan är bokade och "klara" med sina familjer, och jag är supernöjd med allas familjer! Alla är goa o mysiga och jag tror att våra små trollkarlsbebisar kommer att trivas ypperligt. Åtminstone hoppas jag det, och det känns så..

Nu blir jag snart bortkörd från datorn, så jag får göra en "snabbsurf" och kolla lite innan dess.. Trotsiga tonåringen vill ha datatid, och hennes dator är "på service"..
Ha det gott allesammans och ta hand om er!

Inga kommentarer: