lördag, september 15, 2007

Planering och nu har de små blommorna flyttat!


Det är mycket planering inför Ushkis flytt till Sverige, mailen går varm mellan Spanien, Jordbruksverket, flygbolagen och SJ, men det känns som att jag nu har koll på det mesta.. En ny transportväska måste införskaffas, det hinner jag nog på tisdag... Måtten måste ju stämma med flygbolagets restriktioner.. Nåja, det ordnar sig nog. En kväll i Madrid blir det, då ska jag passa på att shoppa lite, o så ska jag köpa hem lite parfymer o annat som julklappar. Bra att vara ute i god tid..

En hel del jobb blir det även i Skogkattslingan, det är kul! Jag ska färdigställa en intervju o fixa o dona lite.. En rolig sak var att jag träffade på två ekorrsvansade skogkattungar i Spanien, och faktum är att de båda har en hel del gemensamt med Blossas stamtavla.. Känns som jag är något på spåret nu, men jag är ju en slö jävel med att sätta mina tankar o funderingar på papper.. Hmm.. Nåja, i sinom tid händer det väl nåt.. ;o) Dessvärre så finns det en del som inte uppskattar mitt snokande och som inte tycker att ekorrsvansar är något fel. Problemet är uppmärksammat i olika länder och jag har kontakter i Spanien, England och i Sverige, så snart måste jag sätta mig ner o jämföra stamtavlorna än mer noggrant, för helt klart är att det finns samband. Ekorrsvansar är väl ingen defekt som man behöver oroa sig för enormt mycket, troligtvis finns generna bakom de flesta o ploppar upp när man minst anar det, men jag tycker nog att ekorrsvansade katter bör hållas ur avel.. Nåja, arbetet fortsätter så sakteliga..

Delfinia har nu flyttat hem till sin nya familj som foderkatt, och hon gick ur buren med sitt sedvanliga självförtroende och betedde sig som att allt var helt normalt och naturligt.. Släktingarna Donnie o Edward får en tuff brud att tampas med, det vill jag lova! Tusen tack, familjen, för att ni tar så väl hand om våra Vildhjärtan, det känns härligt! Vi är djupt tacksamma för chansen att få använda Delfinia, som numera ska kallas Kitty, i avelsarbetet, sen får vi se om det blir date med den spanske lille mannen eller någon annan... ;o) Allt beror ju på hur katterna utvecklas.. Spännande är det i a f och jag är så glad att Delfinia redan trivs hos er!


Min önskan om att Demonius skulle hamna i en barnfamilj slog in, och han har nu flyttat till en härlig familj i Oskarshamn. Demonius var aningens försiktig till en början, och utforskade sitt nya hem noggrannt och sakteliga, men när jag ringde på kvällen busade han för fullt med barnen. Han kommer säkert att få det underbart, tusen tack till Demonius familj för att ni tar hand om vår drakblomma!

Nu ska jag färdigställa tårtan till födelsedagskalaset nere hos mamma & Co, får nog cykla till affären och införskaffa lite garnering dock.. Undras om de har passionsfrukter i vår konsumbutik? Mannen är på hemväg från jobbresa i Karlstad, och så snart han kommer hem blir det att sätta sig i bilen igen för att åka ner till mammas.

Ha en fortsatt trevlig helg, och vill ni läsa mer om hur vi hade det i Spanien så kan ni gå in på Maries hemsida... Där får ni också se fler bilder av den lille spanjoren.. ;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag må ju säga att Demonius är lik sin pappa Blomman på bilden.
Inte alls samma vilda look som på föregående bilder.
Och nog syns det att han väger en hel del :-)
Imorgon väger vi Blomman igen och då drömmer jag att han gått upp till 5 kilo men det är inte så troligt.

Kram Anna

Anonym sa...

Fel färg?? Vad har du fått det ifrån??? Rödsilver är ju så läckert. Snygg liten spanjor ni har hittat där nere i solen. Och jag tycker nog allt att Marie och fru Vildhjärta själv, ser ut som tvättäkta turister mitt på det stora torget eller vad det nu var! Så fina i solbrallor och solbrillor och allt.