måndag, augusti 13, 2007

Kattungebesök och mys..


Idag har jag vägt småttingarna, har varit hopplöst dålig på det.. Jag har ju sett att de växer o mår gott, så då glöms vägningen lätt bort.. Man måste ju dessutom passa på när de är som mest sömniga, annars går det inte så bra... Gandalf leder viktligan med 1728g, Demonius därefter på 1703g, o sen Salamander på 1510g och Delfinia på 1320g. Gosiga små tjockmagar har de, utom Salamander & Delfinia som är av den mer gängliga sorten för dagen.. Demonius är på gränsen till fet, men det är ju bra att ta av.. Letar fortsatt efter ett eget hem, vi har ingen lycka alls med försäljningen av honom. Men visst är han härlig?!

Delfinia har haft besök av halva sin foderfamilj och som ni ser verkar hon rätt nöjd med dem... ;o) Mys både med Salamander och Delfinia, de andra två var upptagna med annat..

Delfinia är så söt som socker och så feminin att jag bara älskar henne! Visst, man kan peta på detaljer som kunde bli bättre, men ärligt talat, hur kul är det att avla från perfekt för att få mer perfekt? Tjusningen ligger ju i att hela tiden sakta men säkert förbättra o befästa, åtminstone i mitt avelstänkande. Och alla är de ju underbara individer oavsett detaljer som borde putsas.. Nåja, jag älskar rasen Norsk skogkatt, den saken är säker!

Nu blir det sängen, o imorgon väntar ännu en dags arbete.. Nattinatti!

Inga kommentarer: