onsdag, juli 11, 2007

Final på idiotprogrammet PCD...


Jag behöver semester och jag behöver den nu! Känner hur min irritation växer och inte blir det bättre av att Wilma gnäller varje kväll o är trött (självklart, eftersom hon aldrig kommer i säng i tid om kvällarna!) plus att hon inte är supernöjd med att vara på "sommardagis" (ett annat dagis där hon ska vara i två veckor medan de sanerar hennes dagis..) o gnäller över det.. suck.. Menmen, snart är det ju ledigt, och då ska ju mannen o jag i gott sällskap färdas upp till Stockholm o vara på kattutställning o bo på hotell en helg.. Härligt!! DET ser jag fram emot! La Famiglia-träff står dessutom på schemat, så det är verkligen kul! Mindre kul är väl att herr Viggesson troligtvis hade behövt två månaders vistelse i frysen för att hans päls ska överge babymjukheten, men han får följa med hur som helst. Goaste killen i stan är han, men sova på toaletten om nätterna får han göra eftersom han ylar som besatt efter flickor och endast lugnar ner sig när han inser att han är mol allena i egen kuppe... Han utvecklas fint, vår herre, jag är riktigt nöjd med hans attribut även om jag är kräsen och skulle önska lite förfining på vissa detaljer. Nåja, har han konkurrens lär han inte ta cert, men skit samma! Det är kul att ha honom med i a f. Våra söta o rara blivande kattungeköpare ställer upp o tar hand om hemmavarande ligan under tiden som vi är borta, sååå gulligt!!! O mamsen med man tar barnligan och det är också tacknämligt! Tror att mannen o jag behöver en semesterweekend utan barn, de infaller ytterst sällan, senast var nog när vi var i Holland förra hösten. Men sånt är livet när man har ungar och jag ska inte klaga!

OK, nu har jag pausat och Asia vann The Pussycat Dolls, helt ok för mig.. fniss... även om jag höll på Chelsea...


Å nu bär det i säng.. Telefonen har ringt oavbrutet och jag har haft vissa funderingar, så det har rullat på..
Ikväll var bara Delfinia o Gandalf på fotohumör, därav inga andra på bild.. Mer än "avundssjukan" Dompan! ;o)


Natti, sleep well o ha det gott!

Inga kommentarer: