onsdag, april 18, 2007

Onsdagsmys..

Idag har jag inte kunnat hålla mig.. Å inte igår heller för den delen. Candy finner sig som vanligt i det mesta, och det jag talar om är tuttkontroll.. De HAR blivit större.. Och rosaröda.. Och om jag känner på magen så tycker jag mig känna hasselnötter, dvs foster.. Men det är inte många nötter precis.. En stor o några små, om jag känner rätt.. O det är väl tveksamt, jag är ju inte direkt nån hejjare på sånt.. Vad tror ni?
Observera damens fina snöskor på baktassarna (hon har lika fina snöskor på framtassarna också..). Ju äldre Candy blir, desto vackrare blir hon! Enda lilla detaljen som jag inte är helnöjd med är öronen, annars är hon en i mina ögon synnerligen harmonisk och kraftig skogkatthona med härlig stomme! Ska man vara petig så kan man väl tycka att allt skulle vara något längre o högre, t ex kropp, huvud, svans o höjd på benen, men som väl är så har hennes pojkvän Vackre Vale alla dessa egenskaper PLUS fina öron.. Hörs det att jag är rätt kär i Vale? Japp.. Det är jag! Ett supermegastort tack till Anna o Arne igen för att vi fick låna Vale!! Måste också ge credit till Carro på Zarkeshas, som var den som fick mig att komma ihåg VAle o som skickade så fina bilder på honom. Hoppas hoppas hoppas att inget går fel nu, utan att vi verkligen får fina små efter dessa två!
Nu ska jag förbereda allt annat så att jag med gott samvete kan sätta mig o titta på Men in Trees och Top Model. Har hunnit göra lite lasagne o en äppelkaka (kalasgod o sååå enkel, bara att smälta 150g smör eller margarin o hälla i en pajform, blanda 1 dl socker o 3 dl vetemjöl i en skål o sedan hälla det i pajformen över det smälta smöret, inte blanda ihop, bara hälla över mjölet... Sen lägger man i äppelskivor från 4 syrliga äpplen lite snyggt i pajformen, fast jag brukar mest knöla ner dem bara.. o häller lite kanel o ca en tsk socker över äpplena o in i ugnen i ca 30 minuter.. Serveras med vaniljvisp.. Supergott! Lille Bullens äppelkaka heter den...)


Ha det gott allesammans & kram!

5 kommentarer:

Malin sa...

Jag vill minsann oxå ha äpplekaka!! :)
/Malin

Malin sa...

...å Candy är säkert dräktig, men bara med 3 stycken.. på ena sidan *fniss*
//Malin

Zarkeshas sa...

Det är ju stoppljus som lyser där ju! GRATTIS! :) Håller tummarna att det går som det ska nu... Ser verkligen fram emot att se bebisar efter "min" vackre Vale. :)

Kramar,
Carro

Anonym sa...

Ser ju loooovande ut och jag gissar på 5 (jämnt fördelade)hihi!
Undrar såååå om äppelkakan möjligen serveras i samband med Calmar Kattklubbs utställning i sommar????/Kram från Häxan

Anonym sa...

Tuttifnassissarna ser lovande ut.
Själv har jag aldrig vågat känna efter foster. Jag är rädd att de ska ta skada, klämmas ut eller så. Lite blödig är jag väl kanske.

Kram från Anna
Blomman hälsar också