söndag, januari 07, 2007

Söndagsmorgon

Jag har varit så slö med bloggandet att det inte är klokt.. En massa annat har upptagit min tid och jag har helt enkelt inte haft ork o lust att sätta mig vid datorn.. Men det passar ju bra att jag har det som ett av målen inför 2007, att inte sitta alltför mycket vid datorn.. fniss.. VAd har jag för andra mål under 2007 då? Om jag ska hålla mig till "kattlivet" så är det att Bruce Viggesson ska bli Internationell Champion, och det lär bli nog så svårt med tanke på konkurrensen.. Jag kommer heller inte att ställa så mycket, men lite grand. Målsättningen var en utställning i månaden, men troligtvis stupar det direkt eftersom en del utställningar har blivit inställda och som det ser ut nu så får nog Brucan följa med till Boråskatten, Sydkatten och så åker vi till Finland med La Familiga i slutet av mars.. Hmm.. gäller att se till att Candy inte är på g att föda just den helgen då... I april blir det kanske en utställning o i maj kanske någon.. I juli ska vi till Polen, döskoj!! Då ska Brucen med. Målet är också att Bruce ska vara fertil fram till nästa höst/vinter, så att han kan få en date med Shantaram.. Vi får se hur det går.. Än så länge är han cool i den bemärkelsen att han inte kissar, men han är petig med maten och ylar en del, så om han skulle gå ner i vikt mer så får vi väl se.. Han ska må bra, det är prioritet nr 1.Maken till keligare o gosigare katt har jag sällan sett, så om han o Shanta ska bli ett par blir det mycket intressant att följa de barna..
Jag har ytterligare en målsättning och det är att Candy ska få en kull till. Efter den kullen får vi se, jag bävar för att kastrera henne... Hon är tjock som fertil, och hon lär bli kolossal som kastrat... Pust.. Nåja, den dagen den sorgen.. Våra andra kastratflickor här hemma, Blossa & Loppan, håller sig smärta o välslimmade utan problem, men Candy.. Pust.. Under året ska också alla tre avelskatterna HCM-testas. Vi får se om Candy ska släpas med på ngn mer utställning, om allt går bra med det tänkta kullen så kanske hon kan tävla som avelshona.?! Vi får se..
I år blir det fler utställningar som mannen får följa med på också, han har ju blivit sorgligt åtsidosatt o fått sitta hemma med alla barnen när jag har flaxat Sverige runt.. fniss.. Stackarn.. I år ska han få följa med lite mera.. Vi har ju en urgullig farmor o farfar till Wilma som gärna passar henne, så det är ju bra! Just nu sitter Herr Viggesson brevid mig o kollar på alla fåglar som flyger utanför fönstret.. han är ju så söt! Det är ett mål också, att få en bra bild på allt annat än fotogeniska Bruce Viggesson.. Han ser oftast ut som en fåntratt på bilder, men jag får väl ta honom till fotograf... Hans päls är "under utveckling", fniss, han har massor av täckhår på ben och under magen!! men annars mest ull... Hmmm... Hans mammas päls kom ju sent, så jag antar att det blir till att vänta på full pälskondition ett tag till.. Candy fick sin rejäla krage först förra våren! Innan dess hade hon inte mycket att ståta med.. Men en kanonkvalitet, så låt oss hoppas att Brucen ärver den! I fredags var vi hemma hos Marie & David (S*Fairyhearts) där vi fick god mat o dryck. Shanta har vuxit en del, hon är sååå fin! Visserligen är hon inte en heffaklump som sin mor, hon påminner nog mest om pappsen, men så lik mamma till sättet och vissa rörelser! Tack, Marie m familj för att ni tar så väl hand om lilla Kantarellen! Shanta har fått en kompis också, halvbrorsan Bazookas dotter Bixie. En jättevacker kattjej, så fin! Det ska bli spännande att följa dem båda! Bazooka var lika cool som vanligt, men lite kär i småtjejerna var han.. Även han påminner om både far o mor och det är så kul att se avkommor som är så goa och mysiga och inte bara vackra.
Idag ska vi på middag hos svärföräldrarna, jättetrevligt. Å så ska vi hämta Maja vid bussen, hon ska åka från Strängnäs idag till sin stora sorg. Men igår saknade hon oss lite i a f.. ;-) Jag ska städa av lite också och byta lite sängkläder till barnen, annars blir det lugnt. Ha en bra dag! Kram från Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då ser det ser ut som vi syns igen på Åbo-turen. Kul! Aalbin och Svea ska få hänga med dit och förhoppningsvis få nåt cert. Doris är ju en farlig konkurrent, om nu Svea och hon går i samma klass vill säga. Svea ska ut och visa framfötterna igen i Örebro och sen i Tierp, så får vi se om hon hinner bli Champion.
Och så grann hon blivit lilla Kantarellen. Mmmmm.....Bådar gott för de mina som är på gång.
Kram Lilly

Anonym sa...

Allvarligt skojat... nu får du slita dig från focus... o blogga lite... så här slött kan vi inte ha det!! =)

Kram Lotta