lördag, oktober 30, 2010

Väntans tider..

Inget är som väntans tider.. Man går o vankar o tittar o kollar o bara väntar.. Sharin ska ha bebisar! Förmodligen blir det 3-4 stycken, och det är jättespännande att få se vad som kikar ut! :o) Idag ska jag förbereda allt inför förlossningen, fixa bolådan och lägga fram allt som behövs. Jag brukar normalt sett göra det minst en vecka innan beräknad förlossning, men nu har vi helt enkelt haft så oerhört mycket på agendan att jag inte har hunnit. Den här helgen har jag dock ingenting i form av "måsten", så då kan jag gå hemma o plocka o dona med allt..

Veckorna är fyllda med jobb hela dagarna och diverse annat om kvällarna. Varje tisdag är vi på tonårskurs, där vi får lära oss att ifrågasätta vårt beteende gentemot våra tonåringar, och det är faktiskt en väldigt bra kurs. Kändes som att vi alla kommit in i en negativ spiral med TT och att något var tvunget att göras. Så nu går mannen o jag på kursen, och det har faktiskt hjälpt enormt mycket! Hallelujah! :o)

Mannen spelar innebandy och inomhusfotboll, det tar ett par kvällar i veckan i anspråk, sen har vi TTs hästskötande, som också tar några pass i veckan i anspråk. Själv har jag ibland styrelsemöten med Skogkattslingan, och lite annat arbete å föreningens vägnar i form av planering inför Skogkattmästerkskap o annat! Jätteroligt, men tidskrävande!

Äldsta har massor i skolan, och gör kompendier och hemuppgifter hela kvällarna. Hon har ett bra kompisgäng och är med i en filmklubb, så hon kollar en del på filmer och är iväg på kompisträffar. Härligt. Alla är jättegoa o mysiga, så det känns bra!

Sonen har verkligen hittat rätt efter tre års förnedring o lidande i högstadiet, helt fantastiskt roligt. Han går på IT-linjen och hela upplägget passar honom utmärkt! Han har ett gäng trevliga o goa kompisar, och i torsdags eftermiddag skjutsade vi honom till skolan för LAN ända fram till söndag! Däremot fick jag nästan en hjärtinfarkt när jag fick ett telefonsamtal på fredagsförmiddagen... "Hej, det är från polisen, är du S mamma?"... Jaaaaa, svarade jag darrigt, och tusen tankar flög genom hjärnan. Polisen berättade att det varit en tjuv som tagit sig in och bl a snott plånböcker o mobiler för dem som var på LANet, men Sonen hade fått tillbaka sitt, däremot behövde de prata med honom eftersom han är målsägande och drabbad. Jag gav tillåtelse att prata med honom, och ringde sen omedelbart upp Sonen. Han tyckte inte det var en särskilt stor affär, det var en överförfriskad yngling som tagit sig in o norpat åt sig en del, men Sonens kompisar hade haffat honom, och när han bedyrade att han inte tagit nåt så ringde plötsligt Sonens mobil. Signalen lokaliserades till killens kalsingar, och mobil o plånbok fick efter muddring av killen komma tillbaka till sin rätta ägare. Sonen var inte särskilt oroad över händelsen, han är ibland som tjuren Ferdinand.. Han vill bara sitta där vid sin dator o spela sina spel i fred, och umgås med sina vänner o familj, allt annat som händer får inget fokus.. ;o) Cooooool kille.. ;o)

CocoBängan har chockat oss alla genom att uppvisa ALLA tecken på dräktighet. Vågar inte ens hoppas egentligen, men nu tror jag ärligt talat att det ligger småbebbar även i hennes mage. Den 9 december är det dags enligt uträkning, så ni kan ju gissa om vi får fullt upp med två kullar kattungar härhemma framöver..? ;o)

Lillsnigel har två kompisar hemma idag, och tillbringade gårdagskvällen med att vara på Halloweendisco, utklädd till vampyr.. ;o) Ikväll är hon bjuden på tjejfest, men är just nu tveksam om hon "orkar" gå.. Jisses.. Det ska börjas i tid..

Nu ska jag ta tag o förbereda inför kommande bebisar, jag hoppas innerligt att hon klämmer ut dem snart. Idag ska jag ta tempen på Sharin, sen får vi se om jag kan hoppas att de små kommer på utsatt tid? De stora kidsen har höstlov nästa vecka, så tack o lov finns hemmavakter utan att jag behöver ta ledigt från jobbet. Men när det väl sätter igång så vill jag såklart vara med.

Ha en fortsatt trevlig helg o ta hand om er! Kramar!

1 kommentar:

RosaMilton sa...

Åh vad mysigt med kattungar! Låter bra med tonårskurs. Själv skulle jag behöva gå en kurs för småbarn som driver mig till vansinne :)