fredag, oktober 01, 2010

Fredag och röj i förråd!

Ibland blir jag förvånad över hur oerhört snabbt man samlar på sig saker, och är man som jag, en äkta hamster, så blir det mycket på 6 år.. För så länge sedan är det som vi flyttade hit och sedan dess har allt som man inte riktigt vet vad man ska göra av eller som inte får plats inomhus förpassats till förrådet. Å det är mycket det! :o) Att slänga saker direkt är ju inte riktigt min grej, jag har klara tendenser av att vara en av de där "samlarna" som visats på tv, och min största mardröm är att damerna i "Rent hus" en vacker dag ska knacka på min dörr.. ;o) Fast så fasligt farligt är det inte, men man är ju bra på att överdriva.. ;o) Men i förrgår inföll min härliga höststämning och jag började röja. Jesus, så mycket grejor! Mannen fick köra två vändor till soptippen, och så slängde vi sju fulla sopsäckar i containern. Jag har kommit ungefär en tredjedel på väg... Idag hinner jag inte röja i förrådet, idag handlar det om att plocka i ordning och sortera allt som jag släpat in. Den 24 oktober är det loppmarknad i Folkets park och då ska jag hyra ett bord o sälja saker GRYMT billigt! ;o)

Ikväll bär det iväg mot Norrköping och kattutställning både lördag o söndag. Ska bli jätteroligt! Mannen o Lillsnigeln hänger med, och vi ska bo på vandrarhem. TT ska till Liseberg, Äldsta ska på konstnatten på Öland i kväll o Sonen ska vara hemma.

Nähä, nu får man sätta fart! Har tre maskiner tvätt att vika och sen ska jag packa och kamma katterna o kolla klorna och det är helt enkelt MASSOR som ska göras. Igår handlade vi hem käk till kidsen så att de klarar helgen, så det slipper jag i a f.

Ha det gott allesammans och ta hand om er!

Inga kommentarer: