söndag, maj 16, 2010

Bebisboom!


S*Syrenbackens Velocity Maxie, vilken pudding! :O)Cobran har blivit pappa till kull nr 2 och är nu stolt tiobarnsfar! Han har haft turen att träffa två jättefina flickor, dessvärre planerar vi och katterna bestämmer, så kullarna anlände med bara drygt en veckas mellanrum.. Nåja, det är Cobrans första kullar och det dröjer innan han är tilltänkt att para igen, plus att det är lite avstånd mellan kullarna geografiskt. Hur som helst är alla tio barna jättefina och ser ut att ha fått såväl fina saker från både mammor o pappa! Ska bli jättespännande att följa dem! Grattis till Syrenbackens till femlingarna!

S*Syrenbackens Velocity Maddie

Veckan har varit full av göromål, dock mest trevliga sådana. TT åkte till sin pappa i torsdags och vi andra åkte vidare till kusin Marcus med fru Parisa och bjöds på supersmaskig mat av persiskt ursprung.. Yummi!!

Parisa förbereder den fantastiskt goda maten!
Marcus grillade mängder av godsaker! Oj, som vi åt! Tror att Stefan o jag var proppmätta ända fram till fredag eftermiddag! ;o)En mycket trevlig eftermiddag/kväll med många glada skratt och trivsamt sällskap av inte bara goa Marcus o Parisa, utan även av moster Gittan o hennes Bill! :o)
Linn serverades veggoalternativ, och petade i sig en hel del. Hennes favvisrätt var dock efterrätten, glasscheesecake, mums! Tusen tack till Mackan, Parisa, Gittan o Bill för en trevlig happening! :o)

Sacke och Wilma
I fredags skulle Sonen och Äldsta passa Lillsnigel eftersom Stefan och jag jobbade. Det gick sådär. När mannen o jag kom hem från jobbet så fanns det inte ngn Lillsnigel nånstans. Gick hem till hennes kompis på gården, men nope, de visste inte heller var småglina höll hus.. Mannen o jag var tvungna att susa iväg på lite ärenden, men när vi kom hem var Snigel hemma igen. Grannbarnets pappa kom förbi och berättade att Lillsnigel o grannbarnet hade bestämt sig för att gå till Bibblan o låna böcker. Helt olovandes och helt utan att säga till vart de gick.. oooops.. Bad idea, helst med tanke på att grannungen är tre år yngre än Lillsnigel.. Snigel hade snällt kört grannungen i vår gamla sulky, gått in på bibblan, lånat två böcker till grannungen och två till sig själv, sen knatat hem igen.. Tack o lov att det är cykelvägar hela vägen! Kunde knappt hålla mig för skratt samtidigt som vi noga förmanade Lillsnigel o berättade att såna utflykter är strängt förbjudna om man inte meddelar innan! Cheezez vilka idéer...

I fredags jobbade jag och mannen, och på kvällen blev det tv och sen på natten masade vi oss ner för att se Philadelphia Flyers spöa Boston Bruins.. Dock somnade jag på soffan, men mannen såg matchen i a f.. ;o) I går var vi hemma hos min jobbarkompis Emma o hennes Marcus. Wilma älskar att leka med deras Annie, det skiljer ju bara en månad i ålder på de två smådamerna och de är vansinnigt lika varandra till sättet, så de hade väldigt roligt! Vi mumsade grillat o sen susade mannen iväg för att gå på rockkonsert. Wilmis o jag stannade kvar i några timmar till, och cyklade hem senare. Tack för en trevlig kväll!

Nu ska jag börja röja i det sorgligt eftersatta Beirut, sen blir det lugn söndagskväll med lite filmtajm..

Ha det gott allesammans o ta hand om er!

Inga kommentarer: