onsdag, april 15, 2009

Onsdagsnatt, jobbnatt 3..

Tack för alla fina mail o snälla ord, det värmer!

Det har varit några tunga dagar, samtidigt som man ändå har huvudet upp o fötterna ner liksom. Mamsen har varit på stort läkarbesök idag, och fått ny peruk till sin flint (den förra användes av min brorsas hund som leksak och var inte i ngt vidare skick..). Provsvaren var hyfsat positiva (än så länge vet man inte hur strålningen har tagit o eftersom cancern kommit tillbaka i bröstet o ev en liten knöl under högra armen så måste man avvakta lite o se hur resultatet av första behandlingen blir.. Än så länge har man inte hittat mer spridning i a f, men jag tycker det som redan finns räcker o blir över! Jävvla sjukdom!) o hopp finns i liten skala i a f, så hon jobbar hårt för att hålla sjukdomen stången och bekämpa den med allt hon har. Hon har såklart fått en jättejobbig förkylning också, men är på bättringsvägen, dock skjuter vi upp vår lilla utflykt ett tag. Det känns som att tiden rinner något saktare för henne, och det är bra, plus att hon kände sig mer hoppfull efter dagens läkarträff, det är bra! Så jag ska försöka att tänka positiva tankar o försöka överföra positiv energi till mamsen! Hennes läkare är jättesnälla o goa, och det är också skönt att hon har förtroende för dem.

Annars inte mycket nytt, mest jobb o mamsen o familjens vardagsliv som tar upp min tid o tankar. Katterna mår bra, förutom att lilla Coco har fått en fläskläpp! Jag vet inte om hon har fått en kyss av en humla (det är massor med humlor hemma just nu, o eftersom liten Coco är en synnerligen nyfiken o aktiv dam så har hon säkert provpussat en sådan..). Idag såg den lite mindre ut än igår, så jag hoppas den försvinner, annars får vi väl ta en tur till veterinären för koll. Lagom typiskt när jag hade tänkt premiärställa henne nästa helg.. Suck! Nåja, det viktigaste är att katterna mår bra, utställningar hinner man åka på ändå. Så vi får avvakta o se vad som händer med lilla fläskläppen! Först märkte jag det inte, det såg ut som hon räckte ut tungan. Men när hon räckte ut tungan hela tiden så blev jag misstänksam o kollade, o jodå, en liten svullnad vid underläppen var det.. Tokiga katt! Hon är så söt med sin pussmun, alldeles underbar! Det tycker Cobran också, han juckar idogt på sin bror samtidigt som han sänder trånande blickar mot Coco...

Nu ska jag jobba, hoppas ni har det bra allesammans o ta hand om varandra o er själva!
Kramar!

Inga kommentarer: