söndag, december 28, 2008

Jobbnatt nr 4 i den här veckan...

Passar på att blogga så här mitt i natten när allt är lugnt på jobbet, brödbullarna till morgonen står på jäsning och allt är städat o klart.. Går mest o väntar på att någon ska larma, men är samtidigt glad för att de får sova… Jag kan ju inte gå o hoppas på larm bara för att jag ska ha nåt att göra.. ;o) Man är lite sådär halvseg i hjärnan också, orkar liksom inte ta tag i några större projekt.. Näst sista natten för den här veckan, sedan är det jobbvila i nätterna 4 och så jobbar jag en natt innan jag går på långledigt med bara ett tvåtimmarsmöte på 10 dagar.. Och det mötet tror jag bestämt att jag ska försöka förhandla bort… ;o) Har lite flextid och sånt kan ju vara onödigt att spara på, eller hur?!

Julen är över och snart är det nyår. Ska fira nyårsafton med goda vänner i deras hem, och det lär bli en lugn o stillsam nyårsafton. På nyårsdagen har vi middags-jour i stallet kl. 13.. Idag har vi också haft jour, så det var till att stiga upp kl. 6 imorse o cykla till stallet med Maja och sedan mata hästar o släppa ut i hagarna. Åtta timmar tillbringades i stallet, och jag kan väl inte direkt påstå att jag tycker det är så där förfärligt roligt. Men Maja tycker ju det, så man får väl försöka vara en god moder då o då o ställa upp.

Vi hade en lugn jul, hemma hos mamsen på julafton några timmar och dagen efter hem till svärföräldrarna. Själv var jag enormt trött mest hela tiden mellan matmulandet o umgänget, jag jobbade ju måndag-onsdag natt, och hann väl inte direkt att sova som jag borde ha gjort.. Sömnen den här veckan har varit på minus, och nu börjar jag bli förkyld lagom till min ledighet, lagen om alltings jävlighet såklart! Bombar kroppen med vitaminer i massor för att kanske slippa… Men mannen ligger hemma med feber o förkylning, så jag lär väl trilla dit jag också.. Suck… Nåväl, jättefina julklappar fick vi allihopa, samt god mat och trevligt sällskap och det är ju alltid härligt! Linn och jag var med mamsen på mellandagsrean på annandagen, oh my God så mycket trängsel.... Men köerna var inte många som väl var, så jag kunde leva med lite trängsel.. Linn hittade lite kläder till sig, sonen fick nya tröjor och Maja fick underställ att ha under ridkläderna samt ny jacka o nya joggingbrallor... Sonen växer ju en storlek i månaden, så han behöver större kläder alldeles för ofta.. Å på kvällen köpte vi pizza o tittade på körslaget..

De tre stora kidsen åkte tåg till Malmö idag, Linn o Sacke på fm och Maja på em (eftersom hon o jag hade stalljouren på fm), och efter allt körande o farande så vilade jag i nån timme innan det var dags att lämna tillbaka Paniken o Lillvit, som vi har passat medan deras ägare har varit i Norge. De hade vuxit jättemycket och var så goa o mysiga. Alla våra katter accepterade dem med ett undantag, nytillsatte krigsministern Cobra Starship, som väste o fräste o tjurade. Cobran är ju även kallad Lille Skutt, han är en fegis som gärna gömmer sig bakom en tuff attityd.. Så vi får väl hoppas att han så småningom får lite bättre självförtroende o självkänsla.. Surtanterna i hushållet, Loppan o Sharin Foo, protesterade också när killarna kom i närheten, men inga attacker eller annat trams. Snälla kissar! Men snällast av dem alla var Bruce Viggesson, Lillvit gick fram till honom o buffade lite på honom när Cobran väste som mest, och Brucen buffade vänligt tillbaka.. Puppisarna!

Åkte efter lämnandet av kattpojkarna till jobbet o här sitter jag nu i min vakna ensamhet.. Tyst, lugnt och alldeles trivsamt! En lisa för själen, trots att man är trött!

Näe, nu får jag gå o feja lite o plocka, annars segar jag till… Imorgon hoppas jag att mannen mår bättre plus att jag får sova i några timmar…

Ha det gott allesammans och god fortsättning!

Ps För de som undrar så gick det alldeles ypperligt att handla julklappar på eftermiddagen dagen innan julafton. Min plan gick i låset, inte så särskilt mkt folk, alla julklappar fanns (utom ett spel till Nintendo Wii, men det hade varit slutsålt i över en vecka, så det spelade mindre roll...) enda mardrömsliknande scenariot var att Wilma hade önskat sig ett sånt där förfärligt dockhuvud som man kan sminka, o det fanns inte att uppbringa i önskad variant i hela stan!! Panik! Men på Citygross fanns ett huvud kvar, så julaftonen var räddad! ;o) Däremot blev vi klara sent, så min sovstund innan jobbpasset fick skippas, så jag var extra trött på julaftonen.. Ds

1 kommentar:

Malena sa...

Lycka till med och på Skogkattmästerskapet imorgon!!!

Kram,