onsdag, september 24, 2008

Mammas födelsedag!


Idag fyller min bästa mamma 60 år! Dessvärre innebär det att jag fyllde år i går och att tiden går o går o man blir bara äldre o äldre.. Samtidigt är det rätt skönt, för ju äldre man blir, desto mer "egen" får man lov att vara. Och det gillar jag! Plus att man bryr sig mindre om vad folk tycker om en, och det är också bra. Grattis mamma, vi ses på fredag! :o)

Idag har jag försökt fota de mest otacksamma foto-objekt som finns, nämligen katterna.. Som om de bryr sig att vi riggar upp o grejar o donar för att just de ska hamna på internet o bli halvkändisar.. Nänä, det är otacksamt göra, men nu är det gjort. Mannen, stackarn, sliter med hemsidan och försöker uppdatera o dona till den så gott det går. Att tiden aldrig liksom räcker till för sånt!?

Jag har shoppat kläder. Till min födelsedag. Inget så där fint fint, utan vardagströjor. Mindre roligt eftersom det beror på att jag blir fetare o fetare dessutom. Nåja, det finns avdelningar för oss också.. Än har jag inte vågat mig dit men det kommer i sinom tid. Tills dess försöker jag febrilt förstå de nya storlekssystemen. Jag menar en large är ju inte en large längre, eller så är det mitt omfång som växt o gjort att mina ramar vidgats o jag inte längre har ngn självinsikt över det hela? Nåväl, har man fått höra i mer än halva sitt liv synnerligen otrevliga kommentarer i form av "-Men GUD, så mager du är, är du sjuk?" eller "-Fy faaan vad äckligt smal du är!" osv så känns det ganska trivsamt att ingen direkt hoppar på en o säger det motsatta "-Fy faan vad äckligt fet du är" eller att man är så fet att man ser sjuk ut.. *asgarv* Så jag lider inte direkt, jag måste bara inse att ett datum bör sättas för akut viktnedgång, annars är väl risken att jag blir buren ut ur huset med lyftkran till slut. Nåväl, nog om detta. Det som jag kallar fet kallar en annan normal och i jämförelse så är jag nog mest halvfet.. Eller nåt. Men eftersom jag varit en mager storlek 32-34 så många vuxna år så är skillnaden mellan xs och xl ganska oroväckande.. Det är ju inte precis så att jag har kraftig benstomme heller.. Brorsan brukar retas o kalla mig spindelhonan, en fet kropp med långa tentaklar.. Haha, han är rolig den lille! :o)

Inte nog med att jag har shoppat tröjor (och enda anledningen till detta var att mannen är en usel individ på att köpa presenter, så varje gång jag vill ha presenter så köper jag dem själv, ber att få dem insvepta o lämnar över dem till mannen så att han kan ge mig dem på födelsedagen. Humorn i det hela är när Wilma vill att han ska viska vad han har köpt till mig innan jag öppnar paketen. Det är då den vilda svengelskan mellan mig o mannen börjar.. Haha, snacka om lurendrejeri!) jag har även bokat en klipptid hos frisör framöver! Det ni! Händer varje årtusende eller så.. Men nu är det dags. Det kanske är nu jag förvandlas till det modelejon som bor någonstans långt därinne i varje människa och bara väntar på att få blomma ut? Näe, knappast.. ;o)

Nästa vecka börjar jag det nya jobbet! Så det så. Nu finns ingen återvändo, nu är det dags! Känns pirrigt o inte så lite läskigt, samtidigt som det är välbehövligt och spännande!

Dagens bästa är att för 60 år sedan föddes en liten blivande mams, och henne älskar jag väldigt mycket!

Dagens sämsta är att jag känt mig lite "snuffsig", frusen o trött och jag orkar inte bli sjuk, för det är trist o jobbigt!

Ha det gott allesammans och kom i håg att alla är vi olika! Natti!

Inga kommentarer: