lördag, maj 31, 2008

Snuvlördag...


Idag har jag varit en riktig överlevare.. Fullproppad med treo för huvudvärken och snuvig till max, jag låter nästan som Bonnie Tyler.. Om någon nu minns henne..? Jag har varit på Granngården med Skit-Erik, Minnie och Bruce. Bruce charmade i vanlig ordning alla med sin underbara coolhet, nedärvd i rakt nedstigande led från hans fader Konung.. Vigge menar jag.. :o) Härligt att se hur Brucen bara finner sig i allt och går i koppel och gosar med besökarna! Han är en idol! Idag blev han kär också, för första gången i sitt liv.. I en lite lätt rund Cornish rex-dam, svartsköldpadda med vitt och en riktig raring. Hon o Bruce slängde smäktande blickar på varandra hela dagen, kul att se.. Minnie och Skit-Erik skötte sig väl de också, även om de mestadels vistades i sin bur.

Eftermiddagen och kvällen har varit i soffläge och en stund satt jag ute på altanden också. Middag = Italia-pizza, godast i stan! Mannen och jag har bägge varit ganska utslagna av förkylningen, även om han inte verkar lika illa däran som jag.. Just nu sitter jag med kvällens sista treococktail för att kunna somna..

Fina bilder har jag fått på mailen idag, av Sun Kings ägare, Grattis Sun King, Jaffa o Gizmo idag! Fyra år minsann! :o) Tusen tack Marita o Mikko för de fina bilderna på fyraåringen Sun King som får illustrera dagens blogg!



Annars händer här inte mkt.. Mannen hämtar de två äldsta kidsen o deras vänner från Springbreak (årligt musikevenemang för ungdomar o nöjeslystna på Kalmars 4H-gård). de skulle egentligen vara hos pappa den här helgen, men i natt sover de hemma med sina kompisar.

Sacke lyckades i veckan med bedriften att slarva bort sitt VISA-kort, lagom till han åker nästa vecka.. :o( Massa strul med bankbesök och spärrning av kort, men tack o lov så var det "bara" kortet och en hundring som försvann, det kan man leva med även om man är fattig.. Just nu funderar jag på hur jag ska lyckas bli rik, det är ett projekt jag drömt om i flera år men ännu inte lyckats förverkliga.. Tvärtom, fattig som en lus för det mesta.. Nåja, hellre fattig o glad (om än förkyld..) än rik o olycklig... Dock läste jag att pengar faktiskt gör människor lyckligare, i lagom pott.. För en annan som alltid ligger på minus så är det förståeligt.. Men man vänjer sig vid sin status, så är det. Så länge man lever och har boende o mat samt nära o kära så ska man faktiskt inte klaga tycker jag.

Ikväll har jag serverat grishjärta igen, smakfullt enligt Dompan. Jag har också köpt hem extra fet mat nu igen, så Candy får väl bli fetare än fetast.. Märkligt, alla katterna här är i lagom hull utom Dompa som är mager och Candy som är fet-tjock.. Så hade inte Candy varit så tjock som hon är hade det inte skadat med att alltid servera fet mat, men nu blir det ju så ett tag med kattungar i huset.. Jag får väl försöka separera Candy från de andra, men det blir inte lätt.. :o/ Ingen som har lust att härbärgera en fet fertil blåpadda med bantningsbehov ett par månader? ;o)

Nu rinner näsan igen, torkdags.. Gonatt o sov gott allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till bebbarna, tjocka släkten hälsar.
Mvh Veronica & Sollan