söndag, december 09, 2007

Måleri och kattungar...


Äntligen har vi målat om.. Hallen uppe och trappan och vardagsrummet, så ni kan ju ana att det har tagit lite tid.. Vardagsrummet är nästan färdigplockat, bara mannens nymålade cdskåp som ska upp på väggen o svälja alla cd:s som nu ligger i kartonger o annat. Illvitt var färgen vi valde och det blev helt rätt! :o)


Kattbebisarna växer o frodas och jag har då äntligen valt.. Efter att ha lyssnat för mycket på min hjärna (som skrek att Sharin är den klart bästa silverhonan utan vitt) så har jag nu valt att lyssna på mitt hjärta, och det är bestämt att lilla Dita Von Moose ska flytta hem till pappa, farmor och mormor här hemma! En söt liten pälstjej med stora öron, bred öronbas, fin profillinje, fin haka och tassar som dasslock! :o) Shirley är bokad upp till Gävle, till en kanontrevlig ny ägarinna, och det känns toppen. Resten letar fortfarande hem även om intressenter finns.. Alla kattungarna är så fina och så mysiga att man helst vill ta hem de allihopa! Helt underbara! Dessutom ser det ut som att kombinationen Shanta + Bruce var lyckad, kvalitén känns hög på bebisarna och det är en relativt jämn kull. Dita & Shirley är mest åt morfar Maximushållet, de andra är mer lika varandra, men alla har stor syskonlikhet, vilket inte minst visar sig på våra misslyckade kullbilder.. ;o)

Annars är det fullt uppbokad vecka, imorgon ska jag handla, på tisdag är det städning, på onsdag är det lucia x 2, på torsdag är det frisörshow på slottet där Linn ska vara med, och på fredag är jag troligen halvdöd.. Då ska vi trycka klart tidningen, och på lördag är det styrelsemöte i kattklubben.. Söndag är vilodag..

Ha det gott allesammans o simma lugnt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

jihaa äntligen lite liv från er
men jag vill ha NÄR BILDER!!!!!!
kram Annette och morfar hälsar

Anonym sa...

Deb här gångne vet jag inte vem jag gillar bäst. Dom är ju super jämna....
/Kattis