måndag, september 24, 2007

Måndag - sablars vilken dag!


Idag är jag HELT slut! Jobbat med hyperaktivitet grand mal och inte en lugn sekund på 8 timmar.. Phui! Imorgon väntar ännu en liknande dag, så jag ser grymt mycket fram emot att sitta på tåget kl. 9 på lördag för att åka ner o hämta Ushki i Spanien. ;o)
Igår fyllde man så 37 år, känner mig dock mer som 47 idag.. ;o) Fick fina presenter i form av foton på Delfinia, Edward Scissorhands och Donnie Brasco! Tusen tack, familjen Wolke, ni är en favvisfamilj!! Prinsessan Kitty (alias Delfinia) mår just som en prinsessa och jag är supernöjd med hennes utveckling this far... Ska bli så spännande att följa henne vidare...

Lillebror har blivit stor och pappa tidigt i morse till en liten flicka! Jätteroligt, första syskonbarnet av den sorten, de andra är pojkar! Grattis lillebror o sambo, pussa på den lilla från oss!

Mitt i all lycka o allt har jag också fått reda på att en kär vän är sjuk... Tusen miljoners kramar, vi håller alla tummarna för ett snart tillfrisknande! Så länge det finns liv finns det hopp... Jag saknar rösten, människan och de små meddelandena o telefonsamtalen, och hoppas som sagt att det snart blir bättre!

Har svullat smörgåstårta i mängder i helgen, gjorde en ny variant i år som var FENOMENALT god, jag tycker ju som bekant att det är roligt att göra smörgåstårtor! En mockatårta gjorde jag också, och jädrars vad gott vi har ätit i helgen. Lilla mamsen med man o en lillebroder (dock inte den som blev far) kom på visit tillsammans med svärmor, och vi hade en lugn o trevlig lördag. Tack för allt och för att ni finns! Söta farmor Eva ringde också, synd att vi inte bor närmre och har mer tid att träffas, men en date bokade vi in! Då ska vi åka ner till världsmetropolen Brömsebro, där jag är uppvuxen, och hälsa på "farmor" och "farfar"! Ska bli superskoj!

Annars intet nytt, ska försöka hinna uppdatera den som vanligt sorgligt eftersatta hemsidan under kvällen... Det behövs.. ;o)

Ha en trevlig kväll och kom ihåg att ta vara på dem ni tycker om och att visa det! (inspirerad av Lotta Långängs blogg... ;o))

7 kommentarer:

Anonym sa...

Då säger jag stort grattis. Man är så ung som man känner sig. Inte långt kvar till medlemskap i 40 klubben!!
Lycka till på resan! Olé!
/Kattis

Anonym sa...

Så då får man säga grattis till faster Malin Vildhjärta.
Så spännande!! är det redan dags att hämta hem lillkillen! Hoppas förstås att man får se honom snart, om jag nån gång lyckas komma med på nån utställning vill säga.
"Kör" försiktigt på vägen ner till Spanien. Är du ensam den här gången? Virra inte bort dej nu bara!!
Kram Lilly

Anonym sa...

HIPP HIPP HURRA
Grattis på födelsedagen
åh så gott det låter med smörgås tårta ,jag brukar också göra sådana när det vankas födelsedag
sonen är mycket förtjust i det men nu i år så hann vi inte utan det blev en hemlagad prinsesstårta
vad spännande att få hem en röd spanjor och jag får snart äran att få se honom ,det ser jag framemot ,liksom att hälsa på Maximus bebbar och förhopnings vis se hans barnbarn som kommer snart,ha det så gott kram från en mycket förkyld redan i klubben 40 sörmlänning

Zarkeshas sa...

Hipp hipp hurra! Lite i efterskott, men ändå...:)
Lycka till i helgen! Vi ses snart men hörs ju innan dess...

Kramar,
Carro

Anonym sa...

Hej igen... alltså... att man missade det den här gången då... men du, GRATTIS lite i efterskott!!! =)
O tack för ett nytt inlägg i bloggen, det var alldeles för länge sen!!! *skärpning* =D Du får ju tänka på oss som måste roas lite ibland =)

Sköt om sig!

Många kramar Lotta potta =)
Ps. tack för senaste inlägget... o right back at ya!

restless sa...

Grattis i efterskott! Hoppas det går bra på Spanienresan. kram/ulrica

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen.
Jag brukar oxå äta en massa när jag fyller. Eller åtminstone laga. Det brukar bli 11 glassar och så bjuder jag alla möjliga vänner och släktingar.

Kram